تلفن همراه

گوشی

March 3, 2017
14:54 جمعه، 13ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82655

Xperia™ XZ Premium شگفت‌انگیزِ Sony با قابلیت ویدیوی با حرکت بسیار آهسته برای نخستین‌بار در یک تلفن هوشمند

دوربین پیشگام Motion Eye™ با قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته که برای نخستین‌بار در جهان در یک تلفن هوشمند ارائه ‌شده است۱ و قابلیت جدید ضبط پیش‌بینی‌کننده
از BRAVIA به Xperia، نخستین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K HDR در جهان۲
سرعت دانلود فوق سریع تا ۱ گیگابایت در ثانیه برای دریافت فیلم‌های با کیفیت 4K در کف دست شما تنها در چند ثانیه
 
Sony Mobile Communications («Sony Mobile ») امروز Xperia XZ Premium، پیشروترین تلفن هوشمندش تا به امروز، را معرفی کرد. این تلفن هوشمند مجهز به دوربینی بسیار پیشرفته است که می‌تواند حرکاتی را که از چشم انسان هم پنهان می‌ماند، ثبت کند. علاوه بر این دارای یک نمایشگر زیبای 4K HDR، دانلود بسیار سریع، طراحی خیره‌کنندهٔ حلقوی و بسیاری از قابلیت‌های هوشمند دیگر است. 
 
Xperia XZ Premium گزیده‌ای از دهه‌ها نوآوری در Sony را در خود جای داده است و دانش فنی دوربین‌های « α» و Cyber-shot™ را برای خلق سیستم جدید دوربین Motion Eye™ به کار گرفته است تا زندگی را به‌شیوه‌ای که هیچ تلفن هوشمند دیگری نمی‌تواند، به تصویر بکشد. این دستگاه نخستین تلفن هوشمند دارای حسگر Exmor™RS با حافظهٔ انباشته است که معمولاً فقط در دوربین‌های کامپکت ممتاز دیده می‌شود و اسکن تصویر و نیز انتقال داده‌ها را با سرعتی تا ۵ برابر بیشتر انجام می‌دهد.
 
این بدان معناست که می‌توانید ویدیوهایی حسی از لحظات زندگی روزانه با سرعتی تا ۹۶۰ فریم در ثانیه بسازید که بازپخش ویدیو با حرکت بسیار آهسته که چهار برابر آهسته‌تر از تلفن‌های هوشمند دیگر است، را امکان‌پذیر می‌کند۴ و با این کار جزئیات بیشتری را از آنچه که تاکنون در کف دستان شما امکان ارائه داشته، در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این ضبط پیش‌بینی‌کننده یک گام جلوتر قرار می‌گیرد و وقتی حرکتی را تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار پیش از فشردن دکمه به بافر کردن تصویر می‌پردازد. بنابراین می‌توانید لحظه‌ای را که ممکن است از چشمتان پنهان مانده باشد، از بین چهار عکسی که یک ثانیه پیش از فشردن دکمهٔ دوربین گرفته شده، انتخاب کنید.  همچنین اندازهٔ پیکسل‌های حسگر ۱۹ مگاپیکسلی،‏ ۱۹ درصد بزرگ‌تر است تا بتواند نور بیشتری را ثبت کند و جزئیاتی متمایز و تصاویری واضح حتی در شرایط کم‌نور یا با نور پس‌زمینه ارائه دهد.
 
بهبودهای دیگری در موتور پردازش تصویر Bionz™ برای موبایل درون Motion Eye™ انجام گرفته است. این بدان معناست که می‌توانید عکس‌های واضح‌تر و بدون نویزی از سوژه‌های متحرک بگیرید و در عین حال به‌لطف لنز بازطراحی‌شدهٔ G‏، شفافیت، جزئیات و بافت برای ارائهٔ کیفیت متمایز عکس بهبود یافته است. 
 
Xperia XZ Premium برای نخستین‌بار در یک تلفن هوشمند، به نمایشگر ۵٫۵ اینچی 4K HDR (دامنهٔ پویای بالا، ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰) مجهز شده است. این دستگاه با ارائهٔ تجربه‌ای منحصر به Sony، از فناوری تلویزیون‌های BRAVIA برای ارائهٔ تجربهٔ تماشای همه‌جانبهٔ 4K HDR در کف دستان شما، بهره گرفته است و اجبار به نشستن روی مبل اتاق نشیمن برای تماشای محتوای با کیفیت را از بین برده است. روشنایی، رنگ، شفافیت و وضوح شگفت‌آور، سطحی از واقع‌گرایی را محقق ساخته‌اند که انگاری بخشی از صحنه هستید. کیفیت زنده و وضوح این نمایشگر با فناوری‌های بومی TRILUMINOS™ برای موبایل،X-Reality  برای موبایل و بهبوددهندهٔ وضوح پویای Sony، غنا یافته است. 
 
Xperia XZ Premium به پلت‌فرم پیشگام Qualcomm® Snapdragon™ 835 مجهز است که آن را به یکی از نخستین تلفن‌های هوشمندی که قابلیت LTE کلاس گیگابایت (تا ۱ گیگابایت در ثانیه) را دارد، بدل کرده است۳. این مهم با مودم Snapdragon X16 LTE محقق شده است که با ارائهٔ سرعت فیبر نوری در حال حرکت، قابلیت دگرگونی چگونگی استفادهٔ مشتریان از دستگاه‌های موبایلشان را دارد. پلتفرم Snapdragon 835 همچنین از گرافیک خارق‌العاده، عملکرد برتر و بهره‌وری باتری، پشتیبانی می‌کند. به‌لطف ارتباط USB 3.1 که ده برابر سریع‌تر از USB 2.0 است و سرعت انتقالی تا ۵ گیگابایت در ثانیه را فراهم می کند، انتقال فایل‌ها فوق‌العاده سریع شده است و با سوکت USB Type-C™  وصل کابل آسان شده است. چرا که رابط همیشه در جهت صحیح قرار می‌گیرد.
 
این دستگاه برای هماوردی با این تعداد فناوری پیشرفته که با هماهنگی هم کار می‌کنند، طراحی متناسبی دارد که آن را از درون و برون زیبا ساخته است. بیرون دستگاه سطحی از جنس شیشهٔ نفیس حلقوی دارد که وقتی برگردانده می‌شود ظاهری شیک و آینه‌ای را در پشت دستگاه هویدا می‌کند. تک‌تک ابعاد XZ Premium با هم یکی شده‌اند. از خطوط یکپارچه تا حسگر اثر انگشت یکپارچه‌شده در دکمهٔ روشن/خاموش۵ و کاغذدیواری‌های زنده‌ای که با کشیدن انگشت روی صفحه با حرکاتی زیبا و نرم تکان می‌‌خورند تا رنگ‌هایی که روی صفحه می‌بینید و با رنگ‌های زیبای بیرون دستگاه همخوانی دارد.
 
هنگامی که با Xperia XZ Premium بیرون هستید، بارش باران جای نگرانی ندارد. این دستگاه در برابر آب مقاوم است۶، ضد گردوغبار است و با شیشهٔ Corning® Gorilla® Glass 5 در پشت و جلوی گوشی تقویت شده است که زیبایی و دوام را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد.
 
Xperia XZ Premium با افزایش هوشمندی، چگونگی استفادهٔ شما از تلفنتان را می‌آموزد و خود را با آن وفق می‌دهد و پیشنهاداتی را برای ارائهٔ هوشمندترین و شخصی‌شده‌ترین تجربهٔ ما تاکنون، به شما ارائه می‌دهد. باتری آن با Smart Stamina که از موتور یادگیری Xperia  برای تخمین دقیق زمان دوام باتری فعلی‌تان بر اساس استفادهٔ عادی شما استفاده می‌کند، به حداکثر بهره‌وری می‌رسد. علاوه بر این هنگامی که تشخیص دهد باتری شما در آن روز در حال تمام شدن است، به شما هشدار می‌دهد و پیشنهاد می‌کند که حالت Stamina را روشن کنید. Battery Care و Qnovo Adaptive Charging هم برای محافظت از باتری‌تان و سلامت نگه‌داشتن آن تا دو برابر بیشتر، در این دستگاه وجود دارد.
 
«نکات Xperia» و «اقدامات Xperia» به شما راهنمایی‌های مفیدی دربارهٔ قابلیت‌هایی که استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌دهند و حتی بر اساس موقعیت مکانی‌تان به شما پیشنهاد می‌دهند که نقشهٔ محلی را دانلود کنید. همهٔ این‌ها برای کمی ساده‌تر کردن زندگی در نظر گرفته شده است.
 
تجربهٔ Sony از طریق صدا و قابلیت‌های بازی تداوم می‌یابد. بازپخش صدای با وضوح بالا به شما اجازه می‌دهد همهٔ جزئیات یک آهنگ را طوری بشنوید که انگار در کنار هنرمند ایستاده‌اید. فناوری DSEE HX™ که متعلق به Sony است، حتی کیفیت صداهای آهنگ‌های در حال پخش از طریق اینترنت یا فایل‌های MP3 را نیز به کیفیتی نزدیک به صدای با وضوح بالا می‌رساند و اگر بلندگوی بی‌سیم یا هدفون وصل کنید، LDAC با انتقال سه برابر دادهٔ صوتی بیشتر در مقایسه با Bluetooth معمولی، اطمینان می‌دهد که هیچ افتی در کیفیت صدا نخواهید داشت. 
 
وقتی در حال کار با کنسول PlayStation®4 هستید، می‌توانید جدیدترین بازی‌ها را روی Xperia XZ Premium انجام دهید. پردازش پیشرفتهٔ این دستگاه و دسترسی سریع به حافظه در آن بدین معناست که بازی همیشه روان و بی‌وقفه انجام می‌شود. علاوه بر این نمایشگر 4K و بلندگوهای قدرتمند استریو حس واقعیِ قرار داشتن درون بازی را تداعی می‌کنند.
 
Xperia XZ Premium در رنگ‌های کروم درخشان و مشکی سیر، از اواخر بهار ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود. طیفی از لوازم جانبی سازگار، شامل شارژر سریع UCH12W۸ که چندین ساعت شارژ را تنها در چند دقیقه ارائه می‌کند، هم با این دستگاه عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.