اپلیکیشن

تلفن همراه

March 6, 2017
10:52 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82688

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خبر داد: رونمایی از اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی به زودی

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران جزییات اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی را تشریح کرد.
 
میثم مظفر صبح امروز در نشست خبری با اعلام رونمایی از اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به شرکت تاکسیرانی گفت: این روزها فضای شهر متاثر از فعالیت شرکت‌های اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافران است، اما امروز اعلام می‌کنیم که اولین سامانه و اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به سازمان شرکت تاکسیرانی شهر تهران در نوروز 96 فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه طی چند روز آتی برند و نام تجاری آن به صورت رسمی اعلام می‌شود، گفت: در مرحله اول 8000 راننده تاکسی آموزش‌های لازم را در دانشکده تاکسیرانی خواهند دید تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.
 
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اپلیکیشن اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است، گفت: تنها تاکسی‌های شهر تهران در این اپلیکیشن فعال هستند و پس از آن در ادامه آژانس‌های شهر تهران به این اپلیکیشن می‌پیوندند.
 
مظفر با بیان اینکه تاکسی‌ها در ایستگاه و پایگاه متوقف هستند و در پی ثبت تقاضای سفر حرکت می‌کنند، گفت: همچنین در مقابل هتل، بیمارستان، مراکز تجاری و … نیز ایستگاه‌های ویژه برای این تاکسی‌ها طراحی خواهد شد و در حال حاضر در 30 نقطه از شهر تهران این ایستگاه‌ها و توقفگاه‌ها تعبیه شده است.
 
وی با بیان اینکه تمامی رانندگان این اپلیکیشن دارای تأییدیه‌های جسم و روان هستند که توسط شرکت شهر سالم شهرداری تهران صادر می‌شود، تصریح کرد: برای اولین بار مسافرین این تاکسی‌ها نیز از خدمات بیمه‌ای بهره می‌گیرند و تحت پوشش بیمه هستند.
 
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه سرور این نرم‌افزار بومی و داخل کشور است، گفت: برای اطمینان خاطر این اپلیکیشن به سرورهای شهرداری متصل است و بک آپ این اپلیکیشن در شهر دیگری غیر از تهران در دماوند نگهداری و سیو می‌شود.
 
مظفر با اشاره به امنیت بالای استفاده از این اپلیکیشن افزود: علاوه بر هویت و اطلاعات شخصی رانندگان، آدرس محل سکونت نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی است و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توانیم به این رانندگان دسترسی داشته باشیم؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که در این اپلیکیشن‌های موجود، مسافربرهای شخصی از اطراف تهران و یا حتی سایر استان‌ها به تهران می‌آیند تا در قالب این اپلیکیشن‌ها به فعالیت بپردازند و بعضا دیده شده این افراد در خودروهای خود زندگی می‌کنند و شب را در آن می‌خوابند که این مساله از نظر امنیت اجتماعی مطلوب نیست.
 
وی با بیان اینکه تاکسی سرمایه اجتماعی است که در بین مردم از اعتبار بالایی برخوردار است، گفت: حتی امکانات پیش‌بینی شده که فرد می‌تواند با بهره گیری از سایر ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، نسبت به درخواست و حتی رزرو تاکسی اقدام کند و حتی افرادی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند با تماس با شماره چهار رقمی 1800 درخواست تاکسی خود را ثبت کنند و این در حالی است که اپراتورهای این مرکز در سه شیفت و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس مشتریان و رسیدگی به انتقادات و شکایات هستند.
 
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این تاکسی‌ها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز تردد دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اپلیکیشن‌های موجود قادر به ارائه سرویس در محدوده طرح ترافیک نیستند و اگر هم بخواهند در این مجموعه فعالیت کنند کرایه بیشتری اخذ می‌کنند، این در حالی است که در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد بلکه کسری خودرو نیز نداریم.
 
مظفر با بیان اینکه منوهای مختلفی برای درخواست تاکسی از سوی مسافران پیش‌بینی شده گفت: مسافران می‌توانند از خودروی هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون و یا حتی راننده زن استفاده کنند و این در حالی است که قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از دو اپلیکیشن‌ موجود است و نرخ به گونه‌ای تنظیم شده که در برخی زمان‌ها حتی ارزانتر از دو اپلیکیشن موجود است.
 
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ما از کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اجازه تعیین نرخ رقابتی را اخذ کرده‌ایم، افزود: البته به دلیل نوع نرخ و نوع خودروها که حتما باید تاکسی‌های نوسازی‌شده باشند، این کار کاملا داوطلبانه است، اما مطمئن باشید از آنجایی که منتج به افزایش درآمد راننده می‌شود، رانندگان تاکسی نه تنها گلایه‌ای نخواهند داشت بلکه از این موضوع استقبال هم می‌کنند.
 
مظفر در ادامه نشست خبری با اشاره به پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود داشت که از ابتدای سال 95 تاکنون با کار مشترکی که توسط شهرداری و دولت انجام شده است، شاهد یک اتفاق کم سابقه در نوسازی ناوگان بودیم. به گونه‌ای که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که 11 هزار و 285 دستگاه نوسازی شدند که از این میان 2882 دستگاه سمند، 7955 پژو و 448 دستگاه آریو وارد ناوگان شده و امیدواریم در نیمه اول سال 96 پرونده نوسازی تاکسی‌ها بسته شود.
 
وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در کل کشور رتبه یک نوسازی را کسب کرده و مورد تشویق معاون اجرایی رییس جمهور و وزارت کشور قرار گرفته، اظهار کرد: 6300 دستگاه پیکان نیز در سطح شهر وجود داشت که خوشبختانه تنها 714 دستگاه باقی مانده که این افراد بنا به دلایل شخصی که قابل پذیرش برای ما نیست، نسبت به نوسازی خودروهایشان اقدام نکرده‌اند.
 
رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران  با بیان اینکه برخی از این افراد مشکل ضامن یا چک برگشتی داشتند اما با مصوبه‌ای که از هیات وزیران اخذ کردیم، رانندگان تاکسی می‌توانند با وجود مشکل ضامن از بانک وام بگیرند و حتی خود تاکسیرانی نیز وام 4 میلیونی بدون بهره برای رانندگان تاکسی پیکان در نظر گرفته که 2000 نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و مقاومت مابقی نیز سبب شده که وزارت کشور ابلاغ کند که تاکسی‌هایی که نوسازی نکرده‌اند کارنامه فعالیت‌شان ابطال شود.
 
مظفر همچنین از ارائه خدمات ویژه به معلولان و کودکان مدارس استثنایی خبر داد و گفت: 4800 نفر از این دانش‌آموزان تحت پوشش سرویس رایگان تاکسیرانی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.