تلفن همراه

گوشی

March 6, 2017
14:53 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82694

بکارگیری فناوری جدید در صفحه نمایش گوشی موبایل

برای اولین بار در یک گوشی هوشمند، از فناوری «دالبی ویژن» استفاده شد که این فناوری تصویری با روشنایی، کنتراست و رنگی بسیار متمایز و با کیفیت تر را برای کاربر به نمایش می‌گذارد.
 
ال‌جی الکترونیکس از گوشی جدید هوشمند G۶ با صفحه‌نمایش FULLVISION که به‌راحتی در یک دست جا می‌گیرد، در نمایشگاه بارسلونا رونمایی کرد.
این گوشی از فرمت کاملاً جدیدی در صفحه‌ نمایش استفاده می‌کند که باتجربه بصری سینمایی کامل می‌شود. همچنین نسبت صفحه‌نمایش آن به بدنه ۸۰ درصد است و از دوربین با لنز عریض و امکانات دیگری بهره می‌برد.G۶ به اصول اولیه برای رسیدن به یک گوشی فوق پیشرفته برگشته است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا به بازخوردها و نظرات مشتریان پاسخ دهد.
 
گوشی ال‌جی G۶ با صفحه‌نمایش FullVision ۵.۷ اینچی QHD+ (وضوح تصویر ۱.۴۴۰ در ۲.۸۸۰) و نسبت تصویر ۱۸:۹ که برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند استفاده‌شده به بازار عرضه می‌شود. در مقایسه با نسبت تصویر معمول ۱۶:۹، نسبت تصویر ۱۸:۹ فضای نمایش بیشتر و تجربه همه‌جانبه‌ای هنگام دیدن ویدئو و بازی کردن در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد.
 
این گوشی می‌تواند عکس‌هایی با سایز کاملا مربعی و نسبت ۱:۱ بگیرد که بهترین سایز برای نرم‌افزارهای اینستاگرام، اسنپ‌چت و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. کاربران همچنین می‌توانند نسبت تصویرهای دیگری مثل ۴:۳، ۱۶:۹ و ۱۸:۹ هم انتخاب کنند.
 
گوشی ال‌جی G۶ از آلومینیوم و شیشه ساخته‌شده و قاب دور آن فلزی است و در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و مشکی به بازار می‌آید. پشت‌گوشی کاملاً تخت است و هیچ‌ بیرون‌زدگی دوربینی برای محافظت در کار نیست. این بدنه با حاشیه باریک کامل می‌شود. حاشیه‌ای که در بالا با بازطراحی و قرار دادن جای دوربین، سنسورها و بلندگو در یک ردیف، به کمترین حد خود رسیده است.
 
لبه‌های گرد صفحه‌نمایش و بدنه نه‌تنها طراحی را یکدست کرده‌ است، بلکه شدت ضربه به گوشی را در هنگام افتادن کم می‌کند.
 
ال‌جی G۶ اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری Dolby Vision استفاده می‌کند و تصویری با روشنایی، کنتراست و رنگی با کیفیت بالا به نمایش می‌گذارد. به همراه صفحه‌نمایش QHD+ با نسبت تصویر ۱۸:۹، گوشی ال‌جی G۶ تجربه تماشای تصویر سینمایی همه‌جانبه و کامل‌تری ارائه می‌دهد.
 
این گوشی با دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دارای لنز ۱۲۵ درجه عریض، عکس‌های پاناروما مانند و عریض می‌گیرد. همچنین این گوشی با دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و زاویه تصویربرداری ۱۰۰ درجه عرضه می‌شود. دوربین با لنز عریض، انحنای حاشیه تصویر را کمتر کرده تا تصویر طبیعی‌تری به نمایش بگذارد.
 
این گوشی از استاندارد ضدآب و خاک IP۶۸ بهره می برد که باعث می‌شود کاملاً در مقابل ذرات خاک مقاوم بوده و در برابر آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کند.
 
گوشی G۶ به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا در شرایط سخت کاملاً قابل‌اعتماد باشد و توانسته ۱۶ تست مختلف نظامی ۸۱۰G را پشت سر بگذارد. این گوشی تست‌های بیشتری برای دمای بالا و اشیای تیز از سر گذارنده است و به‌علاوه از فناوری انحصاری استفاده می‌کند که گرما را پخش کرده و حرارت را کم می‌کند.
 
لوله‌های خنک‌کننده که برای اولین بار در گوشی ال‌جی استفاده می‌شوند به پخش کردن و تمرکززدایی دمای درونی کمک می‌کنند.
 
پرچم‌دار G۶ اولین موبایلی است که با دستیار صوتی گوگل عرضه می‌شود. دستیار صوتی گوگل به‌صورت یکپارچه و مستقیم با نرم‌افزارهای ال‌جی کارکرده و به کاربران این توانایی را می‌دهد تا جواب خود را سریع‌تر دریافت کرده، کاراهای روزانه خود را مدیریت کنند، از بهترین موسیقی‌ها و ویدئوها لذت ببرند و در دستگاه خود سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه به دنبال چیزی بگردند.
 
به‌علاوه دستیار گوگل هرچه بیشتر مورداستفاده قرار گیرد، درک بیشتر در مورد کاربر پیداکرده و شخصی‌تر می‌شود. دستیار گوگل الگوهای جلسات قبلی را بررسی کرده و مکانی مناسب در همان محیطی که کاربر مشغول است، پیشنهاد می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.