سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 6, 2017
14:56 دوشنبه، 16ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82696

نرم افزار پیش بینی احتمال بروز سکته طراحی شد

محققان کشور موفق به طراحی نرم افزاری برای پیش بینی احتمال بروز سکته در افراد شدند.
 
با همکاری یک شرکت تولید کننده نرم افزار  و دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نرم افزار «راهنمای خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان»  طراحی و تولید شده است.
 
بیماری های غیر واگیر مهم ترین علت مرگ و میر و ناتوانی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هستند. از  این رو محققان موفق به طراحی نرم افزاری شدند که می توان احتمال بروز سکته را در افراد پیش بینی کند. این اپلیکیشن بر پایه یازده اصل کلی برای خود مراقبتی و پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر تدوین شده وتحت  برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در جمهوری اسلامی ایران (ایراپن) تهیه شده است.
 
نکته اساسی این برنامه ها محتوای قابل اعتماد و مورد تایید است که کمتر در برنامه های  این حوزه دیده می شود. در این برنامه ابتدا میزان خطر ابتلا به سکته های قلبی مغزی و سرطان را برای کاربران محاسبه می شود و رنگ قلب کاربران را مشخص می کند.
 
پس از آن برای هر فرد یک  برنامه مشخصی ارائه می شود که با رعایت آن افراد می توانند به یک قلب سبز و سالم برسند. این برنامه به همت محققان ایرانی طراحی شده و مراسم رونمایی این نرم افزار موبایل روز شنبه با حضور مقامات وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.