رگولاتوری

March 7, 2017
21:03 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82719

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:‌ اساس اشتغال و سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی است/ سلاح هسته ای در ایران تهمت ناروا بود

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه مدل معماری ما مدل اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمانی سهل انگاری نسبت به مدل اقتصادی داشتیم و وابستگی ها روزنه ای برای تحریم شد که هزینه های بالایی را بر ما تحمیل کرد. اکنون بنا است مدل اقتصادی ما براساس اقتصاد مقاومتی در سرمایه گذاری و اشتغال باشد.
 
محمد جواد جهرمی معاون وزیر ارتباطات در همایش برجام ، اقتصاد مقاومتی ، سرمایه گذاری و اشتغال  به تاریخچه ای از وضعیت ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ ملت ایران و نظام ایران شکل گرفت بر اساس اعتقادی که مردم  نمی خواستند زیر یوق  استعمار بروند  و استقلال  مبنای قیام  شد.
 
 وی ادامه داد: مردم  انقلاب کردند و نظامی را برپا داشتند و کسانی که این کشور را در استعمار خودشان  قرار داده بودند تلاش کردند  به  روش های مختلف انقلاب را زمین برنند، آنها جنگ ناجوانمردانه ای را علیه ملت ایران به پا کردند ملت ایران به خوبی ازاین گذرگاهها عبور کردند و با دفاعی مقدس دشمن رابه خط و خطوط خودش برگرداندند
 
جهرمی تاکید کرد: مردم در مقابله اقتصادی که  دولت ایالات متحده بر علیه ایران  به  تنهایی آغاز کرد مقاومت ، کردند دشمن بعد از مقابله فرهنگی متوجه شد که باید در حوزه اقتصادی به ایران فشاربیاورد، تهمت ناروایی به ایران زدند که ایران به دنبال ایجاد و تولید  سلاح هسته ای است. فتوا ی رهبر معظم انقلاب روشنگرانه و شفاف  بود اما آنها به  این فرایند ادامه دادند و اجماع ناجوانمردانه ای را علیه ایران ایجاد کردند.
 
 وی ادامه داد: به واسطه این موضوع کشور تصمیم گرفت؛ فضای تهمت را از ایران  بردارد و  با تدبیر نظام ، دولت وارد مذاکره شد و برجام به سرانجام رسید و هوچی گری ها و ایران هراسی ها دیوارش ترک و  شکست خورد،  هرچند به واسطه   این دستاوردها تعهداتی هم داده بودیم که قابل تامل است که البته رابطه برد برد  است.
 
جهرمی به عنوان این همایش اشاره کرد و افزود: عنوان این مراسم در واقع  مفهوم و معنایی دارد؛ حرکت دشمن  به سمت ایران ، تهاجم اقتصادی برای فروپاشی نظام از درون بوده است؛ افزایش نارضایتی های عمومی و عدم اشتغال موضوعاتی است که بر روی آن فشار می آورند و تبلیغات می کنند؛ اینکه تفاهم به دست بیاوریم گام اول است ؛ هدف اصلی،  رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
 
 وی با تاکید براینکه مدل معماری ما مدل اقتصاد مقاومتی است ، ادامه داد: در زمانی سهل انگاری نسبت به مدل اقتصادی داشتیم و وابستگی ها روزنه ای برای تحریم شد که هزینه های بالایی را بر ما تحمیل کرد. اکنون بنا است مدل اقتصادی ما براساس اقتصاد مقاومتی در  سرمایه گذاری و اشتغال باشد.  
 
جهرمی با تاکید براینکه توسعه و افزایش اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات محسوس است افزود:  اما باید مراقب باشیم که مدل توسعه ما براساس اقتصاد مقاومتی باشد که به حمد الله همواره  این موضوع مد نظر وزیر ارتباطات بوده است و در شرکت زیرساخت هم پیگیری شده است
 
 این مقام مسوول ادامه داد:‌ 23 هزار کیلومتر فیبر نوری را در کشور اجرا کردیم که  با افتخار تولید کارخانجات ایرانی بوده است، هرچند  تکنولوژی ساخت  تار فیبر نوری  را نداشتیم،  اما امیدواریم  با حمایتی که می شود،  مخابرات ایران و سایر اپراتورها این  مدل رابه گونه ای ادامه دهند  که تکنولوژی ساخت تار درداخل کشور مقرون به صرفه باشد و ساخت آن را در داخل کشورداشته باشیم.
 
به گفته جهرمی در  پروژه توانا  در تولید تجهیزات شبکه انتقال فیبر نوری  در تکنولوژی 10 گیگ  که زیر بار است و تست می شود  به خودکفایی رسیده ایم و امیدواریم  ساخت مرحله  100 گیگ که به اتمام رسیده  وزیربار رود ، با این  تکنولوژی، در لایه تراز یک جهانی، به لحاظ انتقال و حتی ظرفیت ترانزیت بین المللی، از واردات بی نیاز خواهیم شد.
 
جهرمی بابیان اینکه با سرمایه‌گذاری 140 هزار میلیارد تومانی در شبکه فیبر نوری،   انجام شده است افزود:امروز با کمال افتخار در مسیرهای ترانزیتی ایران به عراق و افغانستان از تکنولوژی های بومی برای ترانزیت استفاده می کنیم و در حوزه SHD و سیستم انتقال به واسطه سند الزامات شبکه ملی اطلاعات، (که الزام دارد به اینکه،  مراکز حساس و حیاتی بر روی زیرساخت لایه انتقال بومی،  فعال باشند؛)  ما توانستیم تکنولوژی انتقال بومی را تولید کنیم.
 
وی اظهار کرد: حجم مجموعه سرمایه گذاری هایی که در این مدت در شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شد؛ بالغ بر 40 درصد در حوزه توسعه ای،  از منابع داخلی استفاده شده است. ما به این اندازه راضی نیستیم و امیدواریم این فرایند در حرکت همه جانبه قرار گیرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر رفع  نقاط ضعف در مدل اقتصاد مقاومتی گفت: ما دراین عرصه هزینه های زیادی  داده یم و در خانواده های  زیادی با شهادت عزیرانشان  داغدار شده اند.
 
وی ادامه داد:  عهد ما بر این بوده است که هم  تلاش  مذاکره کنندگان و  هم خون شهدا و  هزینه های پرداخته شده را پاس بداریم.
 
جهرمی با تاکید بر مرارت هایی که مردم تحمل کردند، افزود: لازم است روی پای خود بایستیم و  البته هدف ما باید بزرگتر باشد.
 
وی با تاکید بر داشتن سهم منطقه ای در حوزه ارتباطات و فناوری  اطلاعات گفت:‌ پیشرفت در حوزه فناوری های IT  و سرویس های IT ، صد و ده هزار اپلیکیشن  و صد هزار شغل بسیار ارزشمند است که  باید در این عرصه هم  سهم منطقه ا ی  داشته باشیم.
 
معاون وزیر ارتباطات درپایان از تلاش ها ی خستگی ناپذیر واعظی در  عرصه دیپلماسی و تحقق اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.