اپلیکیشن

تلفن همراه

March 12, 2017
15:43 یکشنبه، 22ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82765

مکالمه صوتی تلگرام به مرحله آزمایشی رسید

سرانجام مکالمه صوتی تلگرام به مرحله آزمایشی رسید و هم اکنون می توانید اولین اسکرین شات‌ها از امکان تماس صوتی تلگرام را مشاهده کنید.
 
2e02db7c-5bbc-4643-bf61-c401e91abcdc.jpg
تماس صوتی بدون شک مهم‌ترین آپدیت تاریخ تلگرام به حساب خواهد آمد. ویژگی بسیار جذاب و کارآمدی که پس از مدت‌ها انتظار به مرحله‌ی آزمایش رسیده و احتمالا تا قبل از سال جدید در آپدیت بعدی این برنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ویژگی بسیار مهمی که اپلیکیشن‌های بزرگ همچون واتساپ سال‌ها برای ارائه‌ی آن زمان صرف کردند حالا در زمان بسیار کوتاهی از تولد تلگرام به این اپلیکیشن خواهد آمد تا رقبای خود همچون اسکایپ، وایبر و واتس‌اپ را (حداقل برای کاربران ایرانی) به چالش بکشد.
 
این ویژگی لحظاتی پیش به آخرین نسخه‌ی بتای تلگرام اضافه شده و قابل دسترس است اما به دلیل آنکه فعالسازی آن بسیار پیچیده است بهتر است تا چند روز آینده و انتشار نسخه‌ی اصلی منتظر بمانید. فعلا می‌توانید با مشاهده‌ی اسکرین‌شات‌های زیر با جزئیات این ویژگی بیشتر آشنا شوید. 
 
 
همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید مکالمات شما به صورت End To End کدگذاری خواهند شد تا امنیت مکالمه‌ی صوتی به حداکثر ممکن برسد. کدگذاری End To End در حال حاضر یکی از امن‌ترین روش‌های کدگذاری است که استفاده از آن در مکالمه‌ی صوتی تلگرام مطمئنا مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. 
 
 
بعد از آنکه مکالمه برقرار می‌شود ۳ آیکون جدید به صفحه اضافه خواهد شد. توسط آیکون اول می‌توانید صدای میکروفون را قطع کنید. توسط ایکون دوم می‌توانید در حین مکالمه به صفحه‌ی گفتگوی متنی برگردید. و توسط گزینه سوم نیز می‌توانید صدای شخص مقابل را به بلندگو انتقال دهید. در تصویر سمت راست نیز می‌توانید مشاهده کنید که مدیریت دیتا در تماس‌های صوتی نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید میزان مصرف تماس‌های دریافتی یا خروجی خود را مشاهده و مدیریت کنید.
 
بخش بسیار مهم حریم شخصی نیز در تنظیمات گنجانده شده است تا بتوانید با مشخص کردن افرادی که اجازه‌ی تماس گرفتن با شما را دارند، از مزاحمت‌های احتمالی افراد ناشناس در امان بمانید. حتی در صورت تمایل می‌توانید این ویژگی را به طور کامل برای اکانت خود خاموش کنید تا هیچ کس قادر به تماس صوتی گرفتن با شما نباشد.
 
آنطور که به نظر می‌سد زمان زیادی به انتشار این بروزرسانی در قالب نسخه‌ی اصلی نمانده است و به احتمال زیاد تا چند روز آینده (شاید تا قبل از سال نو) شاهد اضافه شدن این ویژگی در نسخه‌ی بعدی تلگرام خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.