اپلیکیشن

تلفن همراه

March 13, 2017
16:48 دوشنبه، 23ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82791

وزیر ارتباطات اعلام کرد: هیچ نرم‌افزاری جایگزین تلگرام نمی‌شود/شبکه “توانا” در حال اجراست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که شنیده شده قرار است، نرم‌افزار سروش جایگزین تلگرام در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی شود، گفت: هیچ نرم‌افزاری جایگزین تلگرام نمی‌شود.
 
محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرکدام از این نرم‌افزارها مشتری خاص خودش را دارد، هم‌اینک عده‌ای در حال استفاده نرم‌افزار سروش هستند،  همچنان که عده‌ای دیگر نیز از بیسفون و لاین و واتس اپ و… بهره می‌برند.
 
وی درباره وضعیت فعالیت یا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات آتی عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی نقش افزایش اطلاع رسانی به مردم را دارند تا بدانند که برنامه هرکدام از کاندیداها چیست.
 
واعظی تاکید کرد: تا جایی که شبکه‌های اجتماعی در کارشان تخلفی صورت نگیرد، فعالیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و قوه قضاییه، وزارت کشور، شورای نگهبان و شورای عالی فضای مجازی برای تبلیغات انتخابات دارای چارچوبی مشخص هستند و همه موظفند این چارچوب را رعایت کنند و تا زمانی که چارچوب و مقررات کشور از سوی شبکه‌های اجتماعی رعایت شود، چرا باید فیلترینگ شبکه‌های مجازی اعمال شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه درباره بومی‌سازی و به‌روز بودن تجهیزات مخابراتی تصریح کرد: در وزارت ارتباطات، تلاش زیادی صورت گرفت تا از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بومی سازی صورت پذیرد، هم اینک شبکه "توانا" را با تجهیزات داخلی که طرحی بزرگ با ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه‌گذاری است را اجرا می‌کنیم و همه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن ایرانی و داخلی است.
 
وی با بیان اینکه همه کابل‌هایی که در شبکه مخابراتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود ۲۰ هزار کیلومتر کابل و ساخت داخل است، عنوان کرد: قوت ما در نرم‌افزار و برنامه نویسی است و در حال حاضر جوانان ما در این خصوص، فعالیت‌های بزرگی را به انجام می‌رسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.