تلفن همراه

گوشی

April 3, 2017
0:30 دوشنبه، 14ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82876

«نوکیا 9» نخستین گوشی جهان مجهز به سیستم صوتی سه‌بعدی

سه گوشی هوشمند اولیه‌ای که شرکت نوکیا مبتنی بر سیستم عامل اندروید روانه بازار کرد توسط یکی از شرکای آن موسوم به HMD به تولید رسید. به جز مدل «نوکیا 6» که هم‌اکنون وارد بازار چین شده است، دو محصول دیگر با نام‌های «نوکیا 3» و «نوکیا 5» نیز بین ماه‌های آپریل تا ژوئن 2017 به دست کاربران جهانی می‌رسند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) دو گوشی هوشمند پیشرفته جدید تحت برند نوکیا طی ماه‌های آتی به صورت رسمی معرفی خواهند شد و این در حالی است که شرکت HMD تصمیم دارد طی سال جاری میلادی 6 یا 7 دستگاه گوشی هوشمند جدید عرضه کند.

شرکت HMD که مدیریت مرکز تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را در دست دارد اعلام کرد «نوکیا 9» مجهز به یکی از قوی‌ترین تراشه های موبایلی موجود که به احتمال قوی «اسنپدراگون 835» است به زودی وارد بازار می‌شود. منابع آگاه نیز در خبرهای مجزا توضیح دادند این محصول نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که سیستم پیشرفته OZO Audio نوکیا را در خود جا داده است.

سیستم OZO Audio نوکیا تجربه پخش موسیقی در حالت سه‌بعدی را برای کاربران فراهم می‌کند که این اتفاق از طریق هدفون‌های ویژه و سیستم‌های مخصوص بازپخش موسیقی صورت می‌گیرد. این گوشی هوشمند با هدست‌های واقعیت مجازی هم سازگاری دارد تا صدای سه‌بعدی در بهترین شکل به گوش کاربر برسد.

به گفته نوکیا، فناوری صوتی جدید این شرکت به گونه‌ای ارایه می‌شود که کاربران در هیچ گوشی هوشمند دیگری تجربه آن را نداشته‌اند. گوشی هوشمند «نوکیا 9» رم 6 گیگابایتی دارد و همراه با حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی 22 مگاپیکسلی مجهز به لنز Zeiss را به همراه دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در خود جا داده است.

از دیگر امکانات این محصول می‌توان به نمایشگر 5.5 اینچی QHS، باتری 3800 میلی‌آمپری، اسکنر اثر انگشت و اسکنر عنبیه چشم اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.