رگولاتوری

April 9, 2017
17:36 یکشنبه، 20ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82905

درخواست عجیب ام‌تی‌ان از ایران برای توسعه سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اعلام آمادگی یک شرکت خارجی برای اجرای فیبرنوری منازل خبر داد و گفت: سرمایه گذار خارجی از ما خواسته که تضمین بازگشت سرمایه داشته باشیم که موضوع در حال بررسی در کمیسیون تنظیم و مقررات ارتباطات است.
 
محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد آخرین وضعیت پروژه اپراتور چهارم ارتباطات برای اتصال به شبکه فیبر نوری به منازل کشور که شرکت ارتباطات زیرساخت یکی از سهامداران آن است، گفت: اجرای پروژه دسترسی فیبر نوری منازل (FTTH) نیازمند سرمایه گذاری بسیاری است که زمان بازگشت سرمایه گذاری آن طولانی مدت است به همین دلیل شاهد هستیم که سرمایه گذاران و سهامداران این مجموعه موفق به اجرای این پروژه نشده اند.
 
وی با بیان اینکه حتی اپراتورهای ارتباطی که از سال گذشته مجوز فعالیت در پروژه فیبر نوری را داشته اند نیز به رغم ادعاهایی که برای سرمایه گذاری داشته اند، اما تاکنون موفق به ایجاد این شبکه نشده اند. هم اکنون در خصوص اپراتور چهارم ارتباطات یک مجموعه خارجی اظهار آمادگی برای حضور و توسعه این پروژه کرده، اما برای آن شروطی را گذاشته است.
 
جهرمی با اشاره به اینکه مشکل این پروژه نبود نقدینگی نیست بلکه بازدهی دیرهنگام آن است، اضافه کرد: سرمایه گذار خارجی از ما خواسته که تضمین بازگشت سرمایه داشته باشیم و دوره سرمایه گذاری آن را گارانتی کنیم؛ چراکه سرمایه گذاری در این پروژه پرریسک است.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون این موضوع در حال بررسی در کمیسیون تنظیم و مقررات ارتباطات است تا بررسی کنیم که آیا اجازه سرمایه گذاری با تضمین مدنظر شرکت خارجی را بدهیم و یا آنکه به وضعیت فعلی و بدون اجرای این پروژه ادامه دهیم.
 
وی افزود: این شرکت خارجی درخواست دارد که برای هر شهری که می خواهد شبکه دسترسی فیبر نوری منازل را ایجاد کند، یک دوره گارانتی به وی داده شود و بازگشت سرمایه آن تضمین شود. به همین دلیل زمانی که این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب نشود، قراردادی با آن بسته نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.