فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

April 15, 2017
14:23 شنبه، 26ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82956

یک ربات زنی را از مرگ حتمی نجات داد

اومنی نام رباتی است که گپ ویدئویی میان افراد و مشاهده عزیزان را از راه دور حتی در صورت آفلاین بودن ممکن می کند و اخیرا زنی را از مرگ حتمی نجات داده است.
این ربات به مردی که مادرش جواب تلفن را نمی داد کمک کرد تا از وضعیت وخیم وی مطلع شده و او را نجات دهد. قابلیت نصب این روبات به گونه ای است که بتواند در محیط خانه حرکت کند و تصاویری از محیط اطراف را برای دوستان و دیگر اعضای خانواده ارسال کند.
 
مرد مذکور که از عدم پاسخگویی مادرش نگران شده بود، نرم افزار گپ ویدئویی ربات مذکور را از راه دور فعال کرد تا تصاویر ویدئویی زنده آن را دریافت کند و سپس این ربات را به حرکت درآورد و سرانجام توانست مادر خود را که در حمام روی زمین افتاده بود، بیابد.
 
وی سپس به سرعت به پلیس زنگ زد تا مادرش که مبتلا به عفونت شدید مجاری ادراری بود به بیمارستان منتقل شود. OhmniLabs شرکت سازنده این ربات توسط سه مهندس جوان تاسیس شده و آنان امیدوارند این ربات ها برای تسهیل برقراری ارتباط میان اقوام و دوستان با استقبال مواجه شوند.
 
در صورتی که ربات Ohmni بر روی حالت مزاحم نشوید تنظیم شود، برای یافتن افراد و نمایش تصویر ویدئویی آنها وارد عمل نمی شود. اما در غیر این صورت پس از گرفتن شماره فرد مورد نظر این ربات تماس ویدئویی را برقرار می کند. شرکت سازنده مدعی است این ربات امنیت بالایی دارد تا هک شدن تماس ها ناممکن شود.
 
ربات یاد شده تنها ۸ کیلوگرم وزن دارد و مجهز به یک تبلت لمسی و دو دوربین HD دارای زاویه دید گسترده است. همچنین یک بلندگو هم برای این ربات در نظر گرفته شده است. بخش بالایی این ربات قابلیت حرکت به چپ و راست را دارد تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند و ضمن حرکت در محیط اطراف بتوانند با هم گفتگو کنند. عمر باتری این ربات هم ۵ ساعت و قیمت آن ۱۴۰۰ دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.