اپلیکیشن

تلفن همراه

April 18, 2017
22:37 سه شنبه، 29ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82998

مسیر تماس صوتی تلگرام در ایران ناهموار شد

وبسایت خبرآنلاین به نقل از تجربیات گزارش شده از سوی کاربران اینترنتی خبر داد که تماس صوتی تلگرام مجددا از سوی اپراتورهای مخابراتی مسدود شده است و کاربران قادر به ایجاد تماس تلفنی از طریق تلگرام نبوده و مدیران اپراتورها در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.
 
گفتنی است وزیر ارتباطات در این زمینه تاکید کرده بود که "ما همواره به دنبال این بودیم تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها. البته اگر اپراتوری تشخیص دهد به دلایل اقتصادی و نه سیاسی این تماس صوتی را ارایه نمی دهند مختار است و ما نمی توانیم اجبار کنیم."
 
 
???? حساب و کتاب های ریالی مسدود سازی مکالمه صوتی تلگرام
 
قابلیت مکالمه صوتی تلگرام که از بستر اینترنت استفاده می‌کند با استفاده از مصرف حجم پایین اینترنت، کیفیت بالای تماس و امنیت رمز نگاری شده یک رقیب جدی برای مکالمه از طریق اپراتورهای موبایل در کشور ایران است. در واقع طبق بررسی‌های انجام شده، استفاده از قابلیت مکالمه صوتی دارای صرفه اقتصادی بسیار بالایی است چرا که شما می‌توانید با یک بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه همراه اول با قمیت ۱/۵۰۰ تومان، بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه ایرانسل با قیمت ۱/۲۰۰ تومان و بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه رایتل با قیمت ۲/۰۰۰ تومان اقدام به مکالمه با بالاترین کیفیت ممکن تا ۸ ساعت یعنی ۴۸۰ دقیقه از طریق تلگرام تماس صوتی با افراد مورد نظر خود داشته باشید که این میزان نسبت به هزینه مکالمه درون و برون شبکه‌ای بسیار پایین‌تر و نشان از صرفه اقتصادی آن مخصوصا در زمان استفاده از اینترنت نامحدود خانگی دارد.
 
???? گزارش ایسنا از رایتل
 
کمی پیش‌تر خبرگزاری ایسنا گزارش داده بود که بنابر اعلام شرکت رایتل و در پی راه‌­اندازی تماس صوتی تلگرام، این اپراتور چنین اعلام کرده است: "برای رفاه حال مشترکان خود از برقراری تماس صوتی اپلیکیشن­‌ها استقبال می‌کند و هرگز درصدد اعمال فیلترینگ برای منافع خود نیست".
 
در اطلاعیه رایتل تاکید شده بود که مشترکان رایتل می‌­توانند از طریق دیتای رایتل از دامنه گسترده‌ای از خدمات اپلیکیشن‌­ها، تا زمانی که از لحاظ قانونی مشروعیت دارند، بهره‌­مند شوند.
 
???? تیتر متفاوت خبرگزاری مهر
 
هرچند که در خبری که در ساعت 16:10 امروز با عنوان "تماس صوتی تلگرام در ایران مسدود شد/ حکم قضایی به ۲۰شرکت" روی خروجی خبرگزاری مهر آمد، چنین گزارش شده بود: در فاصله کمتر از ۴ روز از فعال شدن سرویس تماس صوتی شبکه اجتماعی تلگرام برای کاربران ایرانی، این سرویس با حکم قضایی غیرفعال شد.
امکان استفاده از سرویس تماس صوتی در شبکه اجتماعی تلگرام برای کاربران ایرانی از ظهر امروز غیرممکن شده است.
 
اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که این سرویس به دستور قضایی فیلتر شده است.
 
گفته می شود روز گذشته حکم قضایی برای ۲۰ شرکت ارائه کننده خدمات دسترسی ارسال شده است تا این سرویس را از دسترسی کاربران خارج کنند.
 
پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود که برای برقراری تماس صوتی تلگرام با مدیران این شبکه وارد مذاکره شده است و باید وضعیت این سرویس در مواجهه اپراتورهای موبایل کشور با آن بررسی شود. روز گذشته اما محمود واعظی اعلام کرد که تماس صوتی تلگرام پیرو مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.
 
تاکنون وزارت ارتباطات در مورد اختلال به وجود آمده در این سرویس واکنش نشان نداده است.مسدود شدن این سرویس در حالی است که سرویس تماس صوتی از طریق سایر اپلیکیشن ها و پیام رسانهای خارجی برای کاربران ایرانی، فعال است.
 
شبکه پیام رسان روسی تلگرام، بیشترین کاربر را در ایران دارد و گفته می شود بالغ بر ۲۵ میلیون ایرانی عضو این شبکه اجتماعی موبایلی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.