اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 19, 2017
10:01 چهارشنبه، 30ام فروردینماه 1396
کد خبر: 83008

ردگیری رفتار کاربران از سوی شرکت‌های تجاری تسهیل می‌‌شود

جف بزوس مدیر عامل آمازون با ارسال نامه ای برای سهامداران این شرکت توضیح داده که آمازون چگونه از فناوری های هوشمند برای تسهیل ردگیری فعالیت های اینترنتی کاربران استفاده خواهد کرد.
آمازون امیدوار است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و عرضه ابزار دارای قابلیت خودآموزی خدماتی به دیگر شرکت ها ارائه کند که به آنها امکان دهد از جزییات رفتارها و کاربران در زمان استفاده از خدمات متنوع در فضای مجازی مطلع شوند، امری که حفظ حریم شخصی را برای کاربران دشوارتر از گذشته می کند.
 
آمازون از جمله شرکت هایی است که به طور جدی به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی است و در نامه تازه جف بزوس به سهام داران این شرکت اطلاعات جالبی در این زمینه وجود دارد. وی در این نامه هوش مصنوعی را روندی مهم توصیف کرده که شرکت های بزرگ برای سازگار شدن با آن با دشواری های زیادی مواجه هستند.
 
در ادامه این نامه آمده است: ما در آمازون به دنبال استفاده کاربردی از این فناوری بوده ایم و به کارگیری پهپادهای ارائه کالا یا طراحی دستیار صوتی کلود الکسا از جمله جلوه های آن است. اما استفاده از ابزار خودآموز برای پیش بینی، درجه بندی محصولات، ارائه توصیه برای خرید محصولات مختلف، شناسایی تقلب و کلاهبرداری و … در آینده بیشتر خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از این نامه وعده داده که هزینه های استفاده از این فناوری ها در آمازون کاهش می یابد تا شرکت های دیگر بتوانند از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و از این فناوری در سیستم هایی مانند آمازون اکو، آمازون پولی(برنامه تبدیل متن به صوت آمازون)، Rekognition( نرم افزار شناسایی چهره آمازون) و … استفاده خواهد شد.
 
بزوس تصریح کرده که مشتریان به این فناوری ها دسترسی می یابند و سازمان های مختلف قادر خواهند بود با استفاده از فناوری های یاد شده با دقت بیشتری رفتارهای دیگران را ردگیری و بررسی کنند. نتیجه این امر نقض غیرقابل انکار حریم شخصی افراد خواهد بود. آمازون به درخواست های رسانه ها برای توضیح در این زمینه واکنشی نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.