رگولاتوری

April 20, 2017
17:48 پنجشنبه، 31ام فروردینماه 1396
کد خبر: 83033

براری:‌ برنامه وزارت ارتباطات اتصال کسب و کارهای کوچک به بازار است

معاون اموردولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای طرح تکاپو از سال گذشته گفت: برنامه این وزارتخانه در حوزه کسب و کارهای نوپا ،کمک به اتصال این کسب و کارها به بازار است.
 
مرتضی براری معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش سراسری مدیران این وزارتخانه با اشاره به اینکه دولت اعتقاد دارد که حوزه ICT   زیر بنای توسعه کشور است ، افزود : نخستین قانونی که در این دولت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد؛ در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که نشان از توجه حداکثری به این بخش دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش ICT  در چند سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، تاکید کرد : شبکه انتقال در کل کشور بیش از 7 تا 10 برابر رشد داشته است به همراه  توسعه شبکه فیبر نوری ، توسعه شبکه نسل 3 و 4 تلفن همراه و توسعه زیرساخت ها به مناطق روستایی و محروم از دیگر اقدامات انجام شده در چند سال گذشته است.
 
معاون اموردولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری به توسعه اینترنت در 25 هزار روستا و قرار داشتن 18 هزار روستا در برنامه اشاره کرد و گفت : مردم باید از اتفاقاتی که در این بخش افتاده است مطلع شوند و برای همین منظور مدیران استانی وزارت ارتباطات باید برای اطلاع رسانی این اقدامات و دستاوردها به مردم و مدیران بخش های مختلف در استان ها تلاش کنند.
 
وی توسعه جایگاه ادارات و مدیران استانی را یکی دیگر از دلایل توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بیان کرد و در ادامه اظهار داشت : مدیران استانی باید رویکرد هوشمندانه و به همراه حل مسئله برای نظارت بر کمیت و کیفیت خدمات در استان ها داشته  باشند و شاخص ها را نظارت کنند و آنلاین باشند تا تداوم خدمات در این مناطق دچار مشکل نشود.
 
براری با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در استان ها بوجود آمده است و مهمترین محور برنامه ها در 2 سال گذشته استفاده حداکثری از این زیرساخت ها بوده ، افزود :  حجم بازار این حوزه به شدت در حال رشد است و در پایان برنامه ششم توسعه به 3 برابر و از 39 هزار میلیارد تومانی به حدود 120 هزار میلیارد تومان می رسد.
 
وی تصریح کرد : در حال حاضر اقتصاد این حوزه از اقتصاد شبکه سخت افزاری به اقتصاد محتوا در حال تغییر شکل است و پیش بینی می شود در چند سال آینده بیش از 80 درصد این بازار مربوط به اقتصاد محتوا باشد و این به معنی یک فرصت برای تمام استان ها است.
 
معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد محتوا را مبتنی بر نیروی انسانی ، نوآوری و کار آفرینی بیان کرد و اظهار داشت : برای ورود به این بازار به دو عامل زیرساخت و نیروی انسانی نیاز داریم که درهر دو مورد هیچ مشکلی در این استان ها نداریم و در حوزه زیرساخت ها این سرمایه گذاری بوسیله بخش خصوصی و دولتی انجام شده است و در حوزه نیروی انسانی هم بیش از 4 میلیون و850  هزار در کل کشور دانشجو داریم که این خود یک فرصت است و ابزار حضور در بازار فراهم است.
 
وی ویژگی اقتصاد محتوا را اتصال به بازار جهانی دانست و تاکید کرد : اگر ما در استان ها بتوانیم یک سرویسی را راه اندازی کنیم در ابتدا تمام بازار استان را داریم اما به دلیل اینکه موبایل تنها شبکه یکپارچه جهانی است می توانیم به بازارهای دنیا نیز به سادگی دسترسی داشته باشیم.
 
براری به طرح تکاپو به عنوان یکی از برنامه های توسعه کسب و کارهای نوآورانه در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال نخست این دولت از 10 رویداد کارآفرینی در سال گذشته به 1600 رویداد کارآفرینی افزایش یافته است و در استان ها نیز که رویدادی برگزار نشده بود ، بیش از 800 رویداد  برگزار شده است و هدف ما در این رویداد ها این است که دانشجویان ما با یک ایده و کسب و کار وارد جامعه شوند.
 
وی به نسل چهارم دانشگاه ها در دنیا نیز اشاره ای کرد و تاکید داشت : در این دانشگاه ها به جای فارغ التحصیلان ، کسب و کار و شرکت تحویل جامعه دهند و این سونامی کسب و کاری که در سال 2005 از آمریکا آغاز شده و 2008 به اروپا رسیده است و 2014 وارد تهران شده هنوز به استان ها نرسیده است .
 
معاون امور دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی این وزارتخانه برای اتصال کسب و کارهای کوچک به بازار خبر داد و تاکید کرد: طوری برنامه ریزی شده است که استان ها بتوانند به میزان جمعیت خود در تمام بخش ها مانند گردشگری، کشاورزی و خدمات و استفاده از مزیت های منطقه خود به سهم بازار خود از این حوزه دست پیدا کنند.
 
وی تصریح کرد: با حضور بزرگان کسب و کار ها در استان ها، در کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.