باندپهن

باندپهن ثابت

April 21, 2017
22:26 جمعه، 1ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83044

تقی پور: افزایش تقاضا نسبت به نصب دکل های مخابراتی/ تهران سیما و منظر خود را از دست داده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توسعه نسل های جدید فناوری روز به روز تقاضا نسبت به نصب دکل های مخابراتی بیشتر می شود که این موضوع باعث شود سیما و منظر شهر تهران زیبایی خود را از دست بدهد.
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت دکل های مخابراتی شهر تهران، اظهار داشت: درخواست اپراتورهای مختلف ارتباطات سیار و ارایه دهندگان سرویس های پهنای باند اینترنت در یک کارگروه بررسی می شود.
 
سخنگوی شواری اسلامی شهر تهران ادامه داد: این کارگروه که دبیرخانه آن در شرکت ارتباطات مشترک شهر تهران است متشکل از اعضای سایر سازمان‌ها، اعضای شورای شهر تهران و چند تن از اعضای شهرداری تهران است که درخواست های اپراتورها را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری می‌کنند.
 
تقی پور اضافه کرد: بر اساس طرح کلان مطرح شده در راستای شناسایی یک هزار نقطه در شهر تهران که از نظر سیگنال‌های الکترومغناطیسی، انتقال نقاط بهینه‌، مکان مناسبی برای نصب دکل و آنتن هستند، امیدواریم این یک هزار نقطه را بتوانیم به صورت مشترک در اختیار همه متقاضیان قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه اساسا به اشتراک گذاشتن سایت های مربوط به آنتن و دکل ها موضوعی بود که از ابتدا روی آن تاکید داشتیم، گفت: امروزه پراکنش (میزان و درجه پراکندگی) نامناسبی به دلیل مجوزهای مختلف صادر شده در شهر تهران داریم که باعث شده 7 تا 8 هزار دکل و آنتن در تهران داشته باشیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لازمه ساماندهی دکل ها و آنتن ها، استفاده حداکثری از دکل ها و آنتن‌های مشترک و ارایه طرح های این چنینی است و با این امر می توانیم ساماندهی را انجام دهیم.
 
تقی پور با اشاره به موضوع راه اندازی سامانه ای توسط شهرداری تهران در خصوص دکل های مخابراتی، تصریح کرد: بر روی درآمد این بخش نمی توانیم خیلی حساب باز نمی کنیم، چراکه هدف ما بیشتر توسعه ارتباطات است.
 
وی با تاکید بر اینکه با توسعه نسل های جدید فناوری روز به روز تقاضا نسبت به دکل های مخابراتی بیشتر می‌شود، گفت: بدون شک نگران این هستیم که این پراکندگی و اقدامات موضعی باعث شود سیما و منظر شهر تهران زیبایی خود را از دست بدهد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران وجود آنتن‌ها و دکل‌های مختلف و متفاوت با قیافه و شکل های نه چندان مناسب را دلیل بر هم ریختگی مبلمان شهری دانست و گفت: هدف ما توسعه ارتباطات و ساماندهی سیما و منظر شهری است، چراکه با اجرای آن می‌توانیم به صورت یکپارچه تقاضا را پاسخ و هزینه ها را حتی برای اپراتورها بهینه کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.