امنیت

فناوری اطلاعات

April 22, 2017
9:30 شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83063

پروفایل شما همانند یک روزنامه کثیر الانتشار است

سرگرد مصطفی نوروزی رییس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در هنگام درج تصاویر در پروفایل شبکه های اجتماعی مراقب سوء استفاده های احتمالی باشید.
 
" سرگرد مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا  استان مرکزی در این باره گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر هتک حیثیت موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.               
نوروزی ادامه داد: در ابتدا اظهارات شاکیه اخذ که ایشان عنوان داشتند:"مدتی است شخصی ناشناس تصاویر شخصی بنده را بر روی پروفایل خود در یکی از شبکه های اجتماعی قرار داده و فعالیت می نماید لذا تقاضای رسیدگی دارم ."
 
در ادامه کارشناسان پلیس فتا موضوع را بررسی و با شیوه و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار کردند. 
 
وی ادامه داد : متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی می نمود که پس از بررسی ادوات رایانه ای و مخابراتی و استخراج ادله مورد نیاز ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت که شاکیه را می شناخته و با نیت انتقام جویی پس از دانلود عکس های وی از روی  پروفایلش مرتکب این عمل مجرمانه گردیده است که در پایان پرونده به همراه متهم و مستندات جهت سیر مراحل قضایی روانه دادسرا شد.
 
سرگرد نوروزی در خاتمه بیان داشت : شهروندان باید توجه داشته باشند که درج عکس های شخصی و خانوادگی بر روی پروفایل شبکه های اجتماعی دسترسی و سوء استفاده افراد سودجو از تصاویر و اطلاعات ما را فراهم می نماید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.