اپلیکیشن

تلفن همراه

April 26, 2017
19:53 چهارشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83095

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت هشت هزار کانال تلگرام در سیستم مجازی ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون ٨ هزار کانال بالای ۵ هزار عضو در سیستم مرکز فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخصات خود را ثبت کرده‌اند.
 
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: چند کانال درخواست مجوز کرده اند و مجوز برای آنها صادر شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی مجازی که به ریاست رئیس جمهور و سران سه قوه تشکیل شد، مقرر شد که ساماندهی و صیانت از فضای مجازی انجام شود.
 
وی در عین حال تصریح کرد:  این صیانت و ساماندهی با دو هدف اساسی در فضای مجازی همراه است. یکی دسترسی آزاد همگان به فضای مجازی به عنوان یک فرصت و دیگر صیانت از فضای مجازی و پالایش از اموری که با شئونات اخلاقی و دینی جامعه مغایرت دارد.
 
صالحی‌امیری ادامه داد: در این باره شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد که ما کانال‌های بالای ۵ هزار عضو را ثبت کنیم. چنان چه پیش از این نیز همه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها برای هرگونه فعالیت، مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گرفتند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: ما معتقدیم از طریق ثبت یعنی شناسنامه‌دار شدن همه شبکه‌ها، هر نوع فعالیت در شبکه اجتماعی از نظر این وزارتخانه مشروط به اینکه مغایر با قانون و شئونات اخلاقی و فرهنگی جامعه نباشد، مجاز شمرده می شود.
 
وی تاکید کرد: هدف از ثبت کانال‌ها این است که وقتی یک فرد در شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند، کاملاً شناسنامه دار باشد تا اگر فردی قصد شکایت داشت و یا به فردی اهانت شد یا به حریم خصوصی افراد ورود پیدا کردند امکان شناسایی و پیگیری حقوقی برای تمامی افراد در جامعه وجود داشته باشد.
 
صالحی امیری دفاع از حریم خصوصی جامعه و دفاع از حقوق مردم را از اهداف ثبت شبکه‌های مجازی و کانال‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در همه دنیا این موضوع معمول است و صرفا مربوط به ایران نیست و برای مثال در آلمان نیز آژانس نظارت بر فضای مجازی وجود دارد و یک امر طبیعی و قانونی است.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه توصیه ای به رییس دولت دوازدهم در حوزه کاری خودتان دارید، ‌ بیان کرد: پیشنهاد من به رییس جمهور آتی این است که حوزه فرهنگ را به عنوان زیرساخت توسعه ملی در نظر بگیرد، زیرا فرهنگ پایه اصلی برای هر نوع توسعه، تحول و تعالی است و جامعه قبل از هر چیزی به مباحث فرهنگی و اخلاق اجتماعی نیاز دارد.
 
وی با بیان اینکه همه مسایلی که در حال حاضر جامعه با آنها درگیر است ریشه فرهنگی دارد، گفت: ما معتقدیم هیچ مساله ای در جامعه وجود ندارد الا اینکه ریشه فرهنگی داشته باشد و از این نظر توصیه‌ام این است که حوزه فرهنگی را به عنوان حوزه بنیادی در نظر بگیرند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر صداقت در جامعه خاطرنشان کرد: مردم صداقت را بر همه چیز ترجیح می دهند و از وعده و وعیدهایی که این روزها باب شده است بپرهیزند چرا که این صندلی اینقدر ارزش ندارد که انسان همه ارزش و اصول اخلاقی را زیرپا بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.