اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 2, 2017
19:21 سه شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83128

همه چیز درباره چگونگی پرداخت اقساطی خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی

پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی و همچنین پرداخت خلافی خودرو از آن مواردی است که هر روز تعداد زیادی از مردم با آن سروکار دارند. افراد برای پرداخت جرائم و خلافی خودرو می‌توانند از چند طریق این کار را انجام دهند؛ اولین راه از طریق دستگاه‌های خودپرداز است، دومین راه از طریق بسترهای الکترونیکی (+) (+) (دستگاه کارت‌خوان و کدهای USSD) برخی از شرکت‌های پرداخت و سومین راه پرداخت خلافی خودرو به صورت اینترنتی است که در این مطلب قصد داریم تا چگونگی پرداخت اقساطی خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی را به شما نشان دهیم.
 
برای پرداخت اقساطی خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی مراحل زیر را انجام دهید:
۱. برای پرداخت اقساطی خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی، ابتدا به سایت «راهور ۱۲۰ / Rahvar120.ir» بروید.
 
۲. سپس روی گزینه «خدمات» که در سمت راست سایت قرار دارد، کلیک کنید و گزینه «استعلام میزان تخلفات رانندگی» را انتخاب کنید.
 
 
 
۳. سپس در این صفحه در قسمت اول «شماره بارکد پستی» که شماره ۸ رقمی درج شده در پشت کارت خودرو است را وارد کنید و در قسمت دوم، متن درون تصویر امنیتی را وارد کنید و در آخر گزینه «جستجو» را کلیک کنید.
 
 
۴. سپس در این صفحه «تعداد کل تخلفات» و «جمع مبلغ تخلفات» و «جزییات تخلفات خودرو» به شما نشان داده می‌شود.
 
 
۵. شما می‌توانید برای پرداخت جرائم به‌صورت اقساطی، چند تا از تخلفاتی را که می‌خواهید پرداخت کنید را از داخل جدول انتخاب کنید (روی مربعی که کنار هر تخلف است، کلیک کنید) و سپس روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.
 
 
۶. سپس صفحه‌ای مانند زیر برایتان باز می‌شود که در این صفحه «شماره فاکتور» را به شما نشان می‌دهد که از شما می‌خواهد تا آن را یادداشت کنید؛ بعد از یادداشت شماره فاکتور، روی گزینه «پرداخت آنلاین» کلیک کنید.
 
 
۷. سپس صفحه «سیستم پرداخت قبوض از طریق اینترنت» برایتان باز می‌شود که در این قسمت شما باید اطلاعات کارتی را که می‌خواهید با آن پرداخت انجام دهید را وارد می‌کنید.
 
 
این اطلاعات شامل موارد زیر است:
 
شماره کارت: شماره ۱۶ یا ۱۹ رقمی روی کارت است.
رمز دوم کارت: رمز دوم کارت را می‌توانید از طریق یکی از دستگاه‌های خودپرداز دریافت کنید.
CVV2: عدد ۳ یا ۴ رقمی است که روی کارت و یا پشت کارت نوشته شده است.
تاریخ انقضا کارت: روی کارت نوشته شده است.
متن تصویری که به شما نمایش داده می‌شود.
آدرس ایمیل: وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری است.
 
 
در این صفحه لیست قبوضی که برای پرداخت انتخاب کرده‌اید نیز به شما نشان داده می‌شود و زمانی که اطلاعات کارت را وارد کردید، گزینه «بررسی قبوض» را کلیک کنید.
 
۸. با کلیک روی گزینه «بررسی قبوض»، وضعیت قبض‌های شما به حالت «آماده جهت پرداخت» درمی‌آید. سپس گزینه «پرداخت قبوض» را انتخاب کنید.
 
 
۹. سپس صفحه زیر برایتان باز می‌شود که در این صفحه، قبوضی را که برای پرداخت انتخاب کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد و در صورت تائید، روی گزینه «تائید پرداخت قبض» کلیک کنید تا قبوضتان پرداخت شود.
 
 
در صورت پرداخت مبلغ جرائم از طریق این سایت اطلاعات با تأخیر ۷۲ ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در به‌روزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل‌رؤیت خواهد بود.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مطالب «شرایط پرداخت چندمرحله‌ای جرائم رانندگی» و «امکان پرداخت خلافی و جرائم راهنمایی رانندگی از خودپردازهای ۱۲ بانک» را هم در راه پرداخت ببینید.
 
نکات مهم
به خاطر داشته باشید که درصورتی‌که قصد ترخیص خودرو از پارکینگ راهنمایی و رانندگی و یا قصد تغییر مالکیت سند خودرو را دارید، بهترین راه‌ها برای پرداخت خلافی خودرو دستگاه‌های خودپرداز و یا شعب بانک ملی هستند که رسید کاغذی ارائه می‌دهند و در همان روز پرداخت قابل ارائه به مراجع قانونی جهت انجام کارهای مربوط به ترخیص خودرو و یا انتقال سند هستند.
درصورتی‌که از طریق‌های کدهای *عدد# و یا درگاه پرداخت اینترنتی خلافی را پرداخت کنید، مدت‌زمان چندروزه‌ای طول می‌کشد تا این پرداخت در سیستم ثبت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.