اپراتورها

تلفن همراه

May 14, 2017
14:33 یکشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83213

حسین زاده: ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان شرقی به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان شرقی با افزایش ۳۶ درصدی در این دولت به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است، گفت: ضریب نفوذ همراه اول در استان ۶۴ درصد، ایرانسل ۳۴ درصد و رایتل ۱.۲ درصد است.
 
بهمن حسین زاده در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم  بیش از 27 هزار روستا اینترنت دار شده است اظهار داشت: در ابتدای سال 92 بیش از 150 روستا از اینترنت اِی. دی. اِس.ال استفاده می‌کردند ولی تا پایان سال 95 تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت 1262 روستا شده است. 
 
وی با بیان اینکه بقیه روستاهای بالای 10 خانوار استان هم به تدریج از اینترنت بهره مند می‌شوند، افزود: امروز با حل نیاز آب و برق و… اولین نیازی که مردم روستاها از دولت می‌خواهند، اینترنت است بنابراین 972 روستا اینترنت ال.تی.ای دریافت کرده‌اند که اعتبارات آن از محل درآمدهای اینترنتی برای مناطق محروم تأمین می‌شود.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی گفت: این اینترنت فیبر نوری نیست و از دکل‌های بی‌سیم برای دادن اینترنت بی‌سیم به روستاها استفاده می‌کنیم.
 
حسین زاده در ادامه مشترکان خانگی تلفن ثابت در استان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تعداد مشترکان استان از یک میلیون و 480 هزار مشترک به یک میلیون و 630 هزار مشترک رسیده است و ضریب نفوذ را به 43 درصد رساندیم. 
 
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان شرقی با افزایش 36 درصدی در این دولت به نزدیک 100 درصد رسیده است، ادامه داد: ضریب نفوذ همراه اول در استان 64 درصد، ایرانسل 34 درصد و رایتل 1.2 درصد است. 
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اینترنت «پهن باند ثابت» 117 درصد از آغاز دولت افزایش یافته و 490 هزار کاربر اینترنت پهن باند ثابت داریم، خاطر نشان کرد: اینترنت «پهن باند سیار» هم تا پایان سال 95 بیش از 1 میلیون و 320 هزار نفر است.
 
وی با بیان اینکه فیبر نوری در استان به 2 هزار و 560 کیلومتر رسیده است، ابراز داشت: افزایش 75 درصدی طول شبکه فیبر نوری را در این دولت شاهد هستیم. 
 
حسین زاده با بیان اینکه اکنون در 99 درصد روستاها ارتباط تلفنی برقرار است گفت: امکانات به حدی است که همه داده‌ها در انتخابات در تمام استان به ویژه روستاها می‌توانند به صورت آنلاین و الکترونیک برگزار شود. 
 
این مقام مسئول فناورانه با اشاره به اینکه در شاخص‌های دسترسی، از رتبه دهم سال 92 به رتبه 5 کشوری رسیده‌ایم و با سایر استان‌ها برای توسعه خدمات در حال رقابت هستیم، تصریح کرد: در حوزه اینترنت از 62 شهر استان 30 شهر از اینترنت نسل 4.5 برخوردار شده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه همه نیازهای انسانی به سمت تأمین نیازها از طریق فناوری اطلاعات حرکت می‌کند، گفت: در حوزه فناوری در سال 95 بیش از 100 هزار شغل در کشور از حوزه فناوری اطلاعات تعهد کرده‌ایم که 1860 نفر اشتغال در استان ایجاد شده که حدوداً 5 درصد کل اشتغال تعهد شده در این حوزه را در اختیار داریم.
 
حسین زاده با تاکید بر اینکه تولید محتوا بیشترین شغل را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما حمایت از کسب و کارهای نوین است بنابراین جوانان و شرکت‌ها فعال این حوزه را جمع کردیم و 2 مجوز کمیسیون وام وجوه اداره شده برای برنامه‌های موبایلی و طرح‌های فناورانه دریافت شد که تا سقف 2 میلیارد ریال وام به شرکت‌های فناوری پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای دریافت وام‌های فناوارنه 27 شرکت ثبت نام کرده‌اند که 15 شرکت طرح‌های برنامه موبایلی وام خود را تا سقف 15 میلیون از صندوق کارآفرینی امید با 4 درصد دریافت کرده‌اند ابراز داشت: 8 شرکت هم در حوزه طرح‌های فناورانه حداکثر 2 میلیارد ریال وام دریافت کرده‌اند و تعهد کرده‌اند که در هر کدام تعدادی اشتغال ایجاد کنند که در مجموع 25 میلیارد ریال وام داده‌ایم. ضمن اینکه غیر از حمایت‌های مادی مشاوره‌های فنی و پلان‌های تجاری نیز ارائه شده است. 
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در امنیت سایبری هم حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، ابراز داشت: شبکه «هانی نت» برای امنیت شبکه‌ها با آدرس یابی حمله‌ها، تعقیب هم می‌کنیم. 27 هزار مودم خانگی غیر محسوس میزان نفوذپذیری و آسیب پذیری را ارزیابی کرده‌ایم و هر لحظه نیز حملات کرم و ویروس و بدافزار رصد می‌شود.
 
وی از افزایش حملات سایبری به سایت‌های استان خبر داد و با بیان اینکه این حملات شناسایی و مقابله شد، تاکید کرد: توصیه می‌شود از میزبانان داخلی سایت استفاده کنند تا از حملات متعدد در امان باشند. 
 
وی با اشاره به اینکه در رویداد «تبریز 2018» هم برنامه‌نویسی‌های زیادی از طرف شرکت‌ها و جوانان مختلف صورت گرفته است، گفت: در کل مناطق گردشگری تبریز چتر وای فای رایگان راه‌اندازی می‌شود.
 
حسین زاده در پاسخ به تسنیم، اثرات پارازیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرگونه اتفاقات غیر طبیعی در طبیعت اثر می‌گذارد ولی ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه بررسی شد که تشعشع بیش از استاندارد نیست و اگر بیش از میزان استاندارد باشد برخورد می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: آنتن گوشی‌های تلفن همراه خطرناک‌تر از بی تی اس است ضمن اینکه استفاده مفرط از هر وسیله می‌تواند ضرر ده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.