رگولاتوری

May 17, 2017
10:18 چهارشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83233

پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات پیامی را منتشر و تاکید کرد: اگرچه برخی هنوز هم فضای مجازی را صرفاً تهدید می دانند اما با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید دیگر کسی نمی تواند این فناوری را از مردم بگیرد و توسعه آن را مختل کند.
 
متن پیام دکتر محمود واعظی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات به این شرح زیر است:  27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات را گرامی داشته و از تلاش همه همکارانم در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تشکر می کنم.
 
با تحقق توسعه زیرساختها، رشد 10 برابری پهنای باند داخل، رفع انحصار ارایه خدمات نسل 3 و بالاتر تلفن همراه و دفاع از دسترسی آزاد به اطلاعات، به مرحله‌ای رسیده ایم که همه مردم ایران در اقصی نقاط کشور به این فناوری و گردش اطلاعات دسترسی دارند.
 
امروز در 27000 روستای کشور اینترنت پرسرعت وجود دارد و روستاییان می توانند علاوه بر معرفی محصولات و بناهای تاریخی و گردشگری خود،‌ از آموزش آنلاین نیز استفاده کنند و بدین ترتیب شکاف دیجیتالی شهر و روستا کاسته شده است.
 
کسب و کارهای جدید این حوزه در زمینه غذا، حمل و نقل، آموزش و … منجر به افزایش رفاه و کاهش هزینه های عمومی جامعه شده است و همه این موارد را مدیون تلاش همکارانم در این دولت هستیم که با دقت نظر و کار دوچندان، توانستند توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری را به حدی برسانند که امروز به راحتی بتوانیم با یکدیگر گفتگو کنیم و عقاید و نظرات خود را مطرح کنیم. در حالی که در ابتدای دولت هیچ یک از این خدمات به این گستردگی وجود نداشت.
 
امروز در حالی روز جهانی ارتباطات را برگزار می کنیم که نقش شبکه های اجتماعی در فرآیند انتخابات به خوبی نشان دهنده فرصت محور بودن این فناوری است. کاهش مصرف کاغذ، سرعت اطلاع رسانی، ایجاد شفافیت و جلوگیری از انحصار رسانه ای، ‌همه و همه باعث شده است تا این فناوری به بهترین راه برای افزایش آگاهی مردم در انتخاب اصلح منجر شود.
 
اگرچه برخی هنوز هم فضای مجازی را صرفاً تهدید می دانند اما با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید دیگر کسی نمی تواند این فناوری را از مردم بگیرد و توسعه آن را مختل کند.
 
ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان محرک توسعه همه بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش بی بدیلی در پیشرفت کشور به عهده دارد و به تنهایی توانسته در سال گذشته یکصد هزار شغل جدید ایجاد کند.
 
با نام گذاری سال جاری به عنوان "اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال"، برنامه های اجرایی به منظور ایجاد و توسعه اشتغال پایدار از طریق "توسعه محتوای بومی و کاربردهای الکترونیکی"، "ارایه خدمات الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اطلاعات"، "توسعه دسترسی پرسرعت نسل های جدید تلفن همراه و فناوری های نوری" و "حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان بخش ICT" به عنوان اولویت های اصلی برنامه سال 1396 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش غیردولتی تهیه شده است.
 
قطعاً رشد چندین برابری شاخص‌های این فناوری در دولت تدبیر و امید، با همان سرعت ادامه خواهد یافت و امیدوارم بتوانیم خدمات این حوزه را با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر برای مردم عزیز مهیا نماییم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.