فناوری اطلاعات

May 19, 2017
17:17 جمعه، 29ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83250

رقیب چینی “اوبر” باارزش‌ترین استارتاپ آسیا لقب گرفت

"دیدی چاکسینگ" یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از ۴۰۰ شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش ۲۰ میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس "اسنپ" در ایران و "اوبر" در آمریکا دارد.
 
شرکت چینی "دیدی چاکسینگ" رقیب "اوبر" موفق شد سرمایه‌ای معادل 5 میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر نیز از سرمایه‌گذاران خود دریافت کند. ارزش این استارتاپ اینک به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است.
 
"دیدی چاکسینگ" یک اپلیکیشن خدمات حمل و نقل است که در بیش از 400 شهر چین فعالیت دارد و شمار سرویس‌‌دهی روزانه‌اش 20 میلیون برآورد می‌شود. دیدی چاکسینگ عملکردی شبیه به دیگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو نظیر سرویس "اسنپ" در ایران و "اوبر" در آمریکا دارد.
 
مسافران از طریق این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ زحمتی تقاضای سواری کرده و با مشخص کردن مبدأ و مقصد خود پس از چند دقیقه سوار تاکسی درخواستی‌شان می‌شوند. رانندگان عضو در این سامانه‌ها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و مبلغ به مراتب کمتری در مقایسه با رانندگان تاکسی دریافت می‌کنند.
 
دیدی چاکسینگ که رقیب اصلی اوبر محسوب می‌شود، در نظر دارد سرویس‌ خدمات‌رسانی‌اش را فراتر از مرزهای چین برده و در سطح جهان گسترش دهد. برای این منظور نیز سرمایه‌گذاران بین‌المللی به تازگی 5 میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر در این سامانه هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال" و همچنین وبسایت "بلومبرگ" هدف از این سرمایه‌گذاری علاوه بر گسترش خدمات‌رسانی، پیشبرد تحقیقات در زمینه فناوری خودروهای بدون راننده نیز اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.