رگولاتوری

May 26, 2017
11:52 جمعه، 5ام خردادماه 1396
کد خبر: 83321

واعظی: ارایه خدمات جدید به مردم قدردانی از مشارکت انتخاباتی آنان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشارکت انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه گفت:باید قدردان این ملت غیور باشیم و در قبال آن خدمات جدید ارایه کنیم.
به گزارش دوشنبه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، «محمود واعظی» در دیدار با مدیران پست اضافه کرد: حضور 42 میلیون نفری مردم پای صندوق های رای کاری بس بزرگ است.
وی تاکید کرد دولت باید خدمتگزار مردم باشد و پست نیز خدمات جدید به مردم عرضه کند.
 
واعظی فرهنگ سازی برای تکریم مشتری به ویژه در باجه های قبول و بخش توزیع را ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: پست می تواند در عرصه ارایه خدمات، حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
عضو هیات دولت بر استفاده از تجهیزات و فضای مناسب برای ارایه خدمات پستی تاکید کرد و گفت: نگرش ما به پست، توسعه ای است.
 
** نقش پست در انتخابات
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، شرکت ملی پست فارغ از هرگونه دخالت و جانبداری جناحی و سیاسی در چهارچوب قوانین و با استفاده از ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های خود مانند شبکه توزیع مویرگی، برخورداری از بانک اطلاعاتی مکانی و نشانی های کشور، اعتماد بالای عمومی، ارتباط گسترده با قشرهای مختلف جامعه و… به نامزدها خدمات ویژه پستی ارایه کرد. 
 
«حسین مهری» افزود: در اداره های پست استانی، ستادهای انتخابات درباره چگونگی بهره مندی نامزدها از خدمات پستی تشکیل شد تا در چهارچوب قوانین و مقررات به ستادهای انتخاباتی متقاضی خدمات ارایه شود.
 
وی درباره راه اندازی سامانه بیتاک (بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور) گفت: برای ضابطه مندی استفاده از فضای مجازی و پوشش نیازمندی های ذینفعان تبلیغات انتخاباتی، سامانه بیتاک به عنوان بستر یکپارچه ارتباطی میان مردم، حاکمیت، نامزدهای انتخاباتی و انتشاردهندگان محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی با مدیریت مستقیم ستاد انتخابات وزارت کشور و اجرای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران طراحی و پیاده سازی شد. 
 
وی اعلام کرد در این زمینه 27 قرارداد در سراسر کشور امضا و اطلاعات 260 هزار نفر از نامزدهای ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه ثبت شد و یک هزار و 283 انتشاردهنده به این سامانه مراجعه کردند.
 
به گفته وی، شرکت ملی پست با استفاده از خدمات تبلیغاتی خود در قالب پست مستقیم، مرسولات و بروشورهای تبلیغی نامزدها را با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی پست به نشانی‌های معین یا به صورت فراگیر (بدون نشانی) با هزینه های مناسب در کوتاه ترین زمان توزیع کرد و در این زمینه در سراسر کشور 329 قرارداد امضا و به واسطه آن 26 میلیون و 637 هزار و 417 فقره ترافیک جذب شبکه شد.
 
وی درباره ارایه خدمات سیستم پست صوتی تبلیغاتی افزود: براساس فرایندهای تعریف شده متقاضیان تبلیغات مورد نظر خود را از طریق سیستم صوتی پست به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی کردند.
 
مهری اضافه کرد: در زمان برگزاری انتخابات 22 دفتر پستی در کشور به عنوان شعبه های اخذ رای فعالیت کردند و 428 نفر از کارکنان شبکه در سراسر کشور، فعالانه در امر رای گیری هموطنان مشارکت داشتند.
وی ادامه داد: گزارش فعالیت های شبکه پستی در قالب فیزیکی مانند کاتالوگ و بروشور و همچنین الکترونیکی از طریق درگاه شرکت ملی پست، زیربخش های استانی و شبکه های اجتماعی منتشر شد.
 
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.
 
میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به میزان 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.