رگولاتوری

June 2, 2017
21:24 جمعه، 12ام خردادماه 1396
کد خبر: 83424

معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: نظارت رگولاتوری بر شرکت مخابرات

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام الکترونیکی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران در راستای کاهش مراجعات با پیگیری رگولاتوری توضیح داد.
 
57392193.jpg
حسین فلاح جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رگولاتوری به شرکت مخابرات اعلام کرد که سامانه متمرکز راه‌اندازی کند تا کاربران از هر جای ایران بتوانند از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: با راه‌اندازی این سامانه توسط شرکت مخابرات علاوه بر اینکه ما به ثبت‌نام کاربران آگاهی داریم، مخابرات نیز به صورت متمرکز در کل کشور می‌داند چه میزان تقاضا برای تلفن وجود دارد و حتی روال پرداخت نیز از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته کاربران همچنان می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.
 
وی همچنین بیان کرد: طبق الحاقیه پروانه شرکت مخابرات این شرکت موظف شده است از پایان سال هفتم به بعد پروانه‌اش یعنی سال ۹۶، در صورت تقاضای تلفن ثابت، ظرف یک ماه تلفن را به مشترکان ارائه دهد. لازم بود رگولاتوری به صورت متمرکز روی این فرآیند نظارت داشته باشد و روال مربوط را دنبال کند. از آنجایی که سامانه‌های مخابرات در استان‌های مختلف برای ثبت‌نام وجود داشت اما الکترونیکی نبود، فضای بررسی فراهم نمی‌شد.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه با بیان اینکه در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات، شرایط و نحوه برخورد با تخلفات کاملا مشخص است، افزود: اگر مخابرات به مفاد پرونده عمل نکند اخطار می‌گیرد. ممکن است مخابرات مستنداتی ارائه کند که به دلایلی نتوانسته تلفن را ارائه دهد. اگر این دلایل مورد قبول سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی واقع نشود، می‌تواند شامل جریمه نیز شود که شامل جریمه‌های نقدی و تعلیق و کاهش پروانه نیز خواهد بود. رگولاتوری در این چارچوب می‌تواند طبق توافقنامه‌ای که با شرکت مخابرات دارد برخورد کند.
 
فلاح درباره لزوم نظارت به فرآیند تلفن ثابت توضیح داد: پروانه مخابرات سال ۸۷ صادر شد و سال ۹۳ برای اخذ ارتقای نسل سه و چهار شامل الحاقیه شد. رگولاتوری احساس کرد توسعه تلفن ثابت به مرور از دستور کار شرکت مخابرات خارج می‌شود و آنها هم دلایل خود را داشتند زیرا شاید تلفن ثابت با توجه به سیستم‌های جدید دیگر جذابیت خود را نداشته باشند. با وجود این ممکن است در دنیا تلفن ثابت رشد منفی هم داشته باشد اما در ایران همچنان به تلفن ثابت نیاز است، به همین خاطر تاکید کردیم مخابرات نباید توسعه تلفن ثابت را متوقف کند بلکه باید ظرف حداکثر یک ماه تلفن ثابت را دایر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.