تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 5, 2017
20:09 دوشنبه، 15ام خردادماه 1396
کد خبر: 83454

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: تمبر یک رسانه ارتباطی است/ ترویج فرهنگ مجموعه داری تمبر، در دستور کار

معاون وزیر ارتباطات گفت:‌ شرکت ملی پست به عنوان بانی اصلی تمبر کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی فرهنگ و آموزش به شمار می رود ترویج فرهنگ مجموعه داری تمبر را در دستور کار خود قرار داده است.
 
صبح امروز 10 خرداد،  شرکت ملی پست و وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
در این مراسم مهندس حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست،‌ با بیان این که اهمیت و جایگاه تمبر بر کسی پوشیده نیست  اظهار کرد: این قطعه کوچک کاغذ در کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی اش به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می شود که با  قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیر، نقش های گوناگونی را از جهات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ایفا می کند.
 
وی با اشاره به تاریخچه تمبر در دنیا و ایران گفت: نخستین تمبر در سال 1840 در انگلستان چاپ و منتشر شد و 25 سال بعد در سال 1865 میلادی (1244 شمسی)  اولین تمبر ایرانی تحت عنوان باقری به چاپ رسید.
 
 معاون وزیر ارتباطات افزود: از آغاز پیدایش تمبر در ایران تا پایان دوره قاجار 874 قطعه و در دوره پهلوی اول نیز 293 قطعه تمبر چاپ و منتشر شده است و تعداد تمبرهای یادبود پیش از انقلاب در دوره پهلوی دوم به 879 عنوان و تعداد تمبرهای یادبود بعد از انقلاب تاکنون به 1139 عنوان می رسد.
 
 مدیرعامل شرکت پست،  تمبرشناسی و جمع آوری تمبر را از جمله هنرهای مفرح و سرگرم کننده برای اقشار مختلف از جمله کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: مجموعه های تمبر از بعد اقتصادی از یک سو به عنوان یک اندوخته ارزشمند برای مجموعه داران محسوب می شود و از سوی دیگر می تواند بازار صادرات تمبر را رونق بخشد.
 
مهری با بیان این که امروزه در کشور ما تمبر از جایگاهی ناشناخته برخوردار است و  در واقع مهجور مانده است ، افزود: نسل جدید کشور چندان رغبتی به تمبر نشان نداده و با جدیت و به صورت حرفه ای به جمع آوری و حفظ این آثار ارزشمند ملی نمی پردازند؛ از این رو شرکت ملی پست به عنوان بانی اصلی تمبر کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی فرهنگ و آموزش به شمار می رود ترویج فرهنگ مجموعه داری تمبر را در دستور کار خود قرار داده است.
 
رئیس هیئت مدیره در خصوص اقداماتی که می تواند در آشنایی مردم با تمبر و شناخت بیشتر از آن تاثیر بگذارد ، گفت: در همین راستا در سال 1393 نرم افزار اندرویدی تمبر ایران طراحی و تولید شد و این نرم افزار در برگیرنده مطالبی در مورد تاریخچه تمبر در ایران و جهان است.
 
 مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد : تمامی تمبرهای چاپ شده در ایران از ابتدا تاکنون به صورت گالری تمبر در نرم افزار اندرویدی تمبر ایران جمع آوری شده است و این نرم افزار در کافه بازار در دسترس عموم قرار دارد.
 
وی  خاطر نشان کرد:  از دیگر اقدامات در حوزه تمبر و تمبر شناسی برگزاری نمایشگاه تمبر و اقلام فیلاتلیک 5 کشور،شرکت در نمایشگاه های بین المللی تمبر، تنوع بخشی به موضوع تمبر، ارتقای کیفیت چاپ و مرغوبیت کاغذ تمبر، تجهیز موزه تمبر و انتشار انواع تمبر جاری، یادبود، اختصاصی، تجاری و طلا و نقره است.
 
رییس هیات مدیره اظهار امیدواری کرد: این مشارکت بتواند شوق و انگیزه جوانان و نوجوانان را برای ورود به عرصه تمبر برانگیخته و این هنر ارزشمند و میراث گرانبها را پاس داشته و جایگاه آن را در کشور تثبیت و تقویت کند.
 
 حمیدی :‌ آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ تمبر تاثیرگذار است  
 
حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: جنبه آموزشی تمبر برای این وزارتخانه از هر مقوله دیگری مهم تر است به شرط آن که جامعه با فرهنگ سازی موثر آماده پذیرش این آموزش باشد.
 
وی نقش آموزش و پرورش را در اشاعه فرهنگ تمبر بسیار موثر خواند و گفت: این وزارت خانه می تواند شرایط حضور انجمن ها و فعالان حوزه تمبر را در مدارس با برپایی نمایشگاه های ثابت و سیار تمبر، حضور در فعالیت های تابستانه و برگزاری کارگاه های آموزشی تمبر شناسی فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.