تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 5, 2017
22:54 دوشنبه، 15ام خردادماه 1396
کد خبر: 83487

اپل ویژگی نقشه داخلی و مسدودسازی اعلانیه را به iOS 11 افزود

اپل در مراسم WWDC 2017 از سیستم عامل iOS 11 که دارای ویژگی نقشه‌ی داخلی و مسدودسازی اعلانیه است، رونمایی کرد.
 
شرکت اپل با ایجاد تغییرات و بهبود بخشی در نرم‌افزار نقشه‌ی اختصاصی خود، قصد دارد تا از رانندگی‌های نابه‌هنجار جلوگیری کند. اپل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی از ویژگی جدیدی تحت عنوان «مزاحمت ایجاد نکردن هنگام رانندگی» یا Do Not Distrub While driving به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS 11 رونمایی به عمل آورد. قابلیت یاد شده هنگام رانندگی کاربر از به نمایش درآمدن اعلانیه حتی در صورت استفاده از اتصال بلوتوث جلوگیری می‌کند. در این حالت صفحه‌ی گوشی اپل تا زمانی که خودروی کاربر متوقف نشود، روشن نخواهد شد.
 
به علاوه، نرم‌افزار iMessage به طور خودکار اقدام به ارسال یک پیام متنی مبنی‌بر این‌که مشترک مورد نظر در حال رانندگی است، خواهد کرد. البته در صورت تمایل می‌توانید افراد خاصی را مشخص کنید که پیام آن‌ها هنگام رانندگی مسدود نشود.
 
نقشه داخلی ios 11
 
علاوه‌بر ویژگی یاد شده، اپل در مراسم WWDC17 امروز از اضافه شدن ویژگی نقشه‌ی داخلی به نرم‌افزار Maps خبر داد. قابلیت یاد شده در ابتدا برای تفرجگاه‌ها و فرودگاه‌های سراسر دنیا در دسترس خواهد بود که در ابتدای مرحله‌ی انتشار این قابلیت، در شهرهای نیویورک، توکیو، شیکاگو و هنگ‌کنگ قابل دسترس خواهد بود. در تفرجگاه‌ها، می‌توانید فهرست راهنمایی از فروشگا‌ه‌های موجود را مشاهده کرده و داخل آن‌ها به گشت و گذار بپردازید. فرودگاه‌ها هم مشابه با مراکز خرید بوده و با استفاده از قابلیت یاد شده می‌توانید ترمینال‌های مختلف را بیابید. در حال حاضر در حدود ۳۰ فرودگاه از قابلیت نقشه‌ی داخلی اپل بهره می برند.
 
نظرتان در این باره چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.