سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 6, 2017
0:26 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83492

مک بوک و مک بوک پروهای بروز شده اپل در WWDC 2017 رونمایی شدند

اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش از نسل جدید مک‌بوک و مک‌بوک پروهای خود رونمایی کرد که به بیان بهتر بروزرسانی آخرین محصولات این کمپانی است.
مک بوک و مک بوک پروهای بروز شده اپل در WWDC 2017 رونمایی شدند
همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل در جریان برگزاری WWDC 2017 از بروزرسانی مک‌بوک و مک‌بوک پرو رونمایی کرد. اپل آخرین نسل از مک‌بوک و مک‌بوک پروهای خود را با سخت‌افزار جدیدی همراه کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استفاده از پردازنده‌های کبی لیک اینتل، حافظه‌ SSD سریع‌تر و کارت گرافیک قوی‌تر در نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو اشاره کرد.
اپل در سال ۲۰۱۷ دست به تغییرات کلی در مک‌بوک‌های خود نزده و تنها مشخصات فنی و ماژول‌های سخت‌افزاری را بروز کرده است. مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل با حافظه‌ی SSD سریع‌تری همراه شده است. همچنین باید به مشخصات قوی‌تر مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بدون تاچ‌بار اپل نیز اشاره کرد که با سخت‌افزار جدید همراه شده و قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی آن ۱۲۹۹ دلار است. مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی اپل نیز بصورت استاندارد به همراه یک کارت گرافیک جدا راهی بازار خواهد شد.
در مورد مشخصات سخت‌افزاری نیز باید به این نکته اشاره کرد که مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل با پردازنده‌ی ۱.۳ گیگاهرتزی Core i7 اپل همراه می‌شود. مک بوک پرو ۱۳ اینچی با پردازنده‌ی Core i7 که فرکانس ۳.۵ گیگاهرتزی همراه شده و مک بوک پروی ۱۵ اینچی نیز با پردازنده Core i7 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی همراه شده است.
مک‌بوک‌های اپل تغییر ظاهری چندانی ندارند و تمام مشخصات ظاهری از جمله‌ درگاه‌ها با نسخه‌های پیشین یکسان است. برخلاف گمانه‌‌ها، مک‌بوک ایر اپل نیز بروزرسانی شده، هرچند این بروزرسانی بسیار محدود است. مک‌بوک ایر جدید اپل از وجود پردازنده‌ی قوی‌تری با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد که البته هنوز جزئیاتی از آن ارائه نشده است. پنل نمایشی مورد استفاده، همان پنل سابق با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است و طراحی آن نیز بدون تغییر باقی مانده است. اپل حتی USB نوع C را نیز به این لپ‌تاپ اضافه نکرده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.