اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 7, 2017
20:02 چهارشنبه، 17ام خردادماه 1396
کد خبر: 83539

مرورگر کروم از آگهی‌های ناخواسته پاکسازی می‌شود

شرکت گوگل از مدت‌ها قبل تلاش فراوانی را برای مسدودسازی آگهی‌های تبلیغاتی ناخواسته در مرورگر اینترنتی کروم انجام داد. با این وجود هرگز قابلیتی که به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد در این زمینه ارایه نشد.
 
برای آنکه سیستم داخلی مسدودسازی آگهی‌های ناخواسته در کروم فعال شود شما باید وارد بخش تنظیمات شوید و به صورت جزئی در آن جست‌وجو کنید. بر این اساس بسیاری از کاربران که این مرورگر اینترنتی را مورد استفاده قرار می‌دهند به درستی نمی‌توانند این گزینه در کدام بخش از تنظیمات کروم قرار دارد. با این وجود گوگل هم‌اکنون اقدامات قابل توجهی انجام داده است تا جلوی انتشار این آگهی‌ها را بهتر و گسترده‌تر بگیرد.
 
«سریدار راماسوامی» مدیر مرکز تبلیغات و بازرگانی کروم در شرکت گوگل با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد استراتژی جدید آنها برای مقابله با آگهی‌های تبلیغاتی به عنوان بخشی از طرح گسترده «وب بهتر برای همه» محسوب می‌شود.
 
او توضیح داد گوگل در این زمینه همکاری‌هایی را با گروه صنعتی Coalition for Better Ads آغاز کرده است که از دیگر اعضای گروه مذکور می‌توان به شرکت‌های فیسبوک، News Corp. و Unilever اشاره کرد. این گروه می‌کوشد دستورالعمل واضح‌، عمومی و مبتنی بر داده را ارایه دهد تا مشخص شود این صنعت چگونه می‌تواند نحوه انتشار آگهی‌های تبلیغاتی را برای کاربران ارتقا دهد.
 
راماسوامی در این خصوص توضیح داد: «ما در پی گفت‌وگوهای خود با Coalition و دیگر گروه‌های صنعتی در نظر داریم جلوی انتشار آگهی‌های ناخواسته در کروم را بگیریم. این اصلاحیه مربوط به آگهی‌هایی می‌شود که روی سایت‌های منتشر شده‌اند و به صورت ناخواسته به نمایش درمی‌آیند. این فرآیند بر اساس استاندارد Better Ads Standards از اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.