اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 9, 2017
17:31 جمعه، 19ام خردادماه 1396
کد خبر: 83548

آغاز تجاری سازی موتور جستجوی بومی/ مرورگر جدید ساخته نمی شود

رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی با بیان اینکه تنها راه اقتصادی کردن طرح جویشگر بومی، تشکیل خوشه اقتصادی خدمات و محتوای بومی فضای مجازی است از اولین اقدام برای تجاری سازی این پروژه خبر داد.
خسرو سلجوقی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای راهبری طرح جویشگر بومی که در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) برگزار شد، با تشریح نتایج مثبت اولین جلسه خوشه اقتصادی خدمات و محتوای بومی در فضای مجازی گفت: تنها راه اقتصادی کردن طرح جویشگر بومی، تشکیل خوشه اقتصادی و کنار کشیدن دولت است.
 
اولین جلسه توسعه خوشه محتوا و خدمات جویش بومی هفته گذشته در محل سازمان فناوری اطلاعات با حضور جمعی از بازیگران فعال بخش خصوصی، دانشگاهها و موسسهات پژوهشی و نهادهای حاکمیت و بخش عمومی برگزار شد.
 
در این جلسه، با ارائه مقدمه ای در خصوص خوشه­ های فناوری اطلاعات و ضرورت وجودی آنها برای توسعه جویشگر و محتوای بومی، نقطه نظرات و چالش­های مطرح در خصوص همراهی بخش خصوصی در این مجموعه برای ایجاد فرصتهای مشترک توسعه تجاری و گسترش نوآوری، رقابت و همکاری در زیست بوم محتوا و خدمات جویشگر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
سلجوقی توضیح داد: وزارت ارتباطات به‌موازات شورای راهبری طرح جویشگر بومی، حکمی برای علیرضا طالب پور از اساتید دانشگاه شهید بهشتی و خبرگان بخش تولید محتوای کشور، برای تجاری‌سازی جویشگر بومی داده است که شورای راهبری همکاری لازم را برای به ثمر رسیدن نتیجه مدنظر، انجام خواهد داد.
 
علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی نیز در این جلسه، روند پیگیری مصوبات این شورای راهبری و مشکلاتی که در دیرکرد برخی اقدامات این طرح وجود دارند را توضیح داد.
 
در ادامه این جلسه، برنامه عملیاتی مرورگر بومی توسط آرش معبودی پژوهشگر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد و پس از بحث و بررسی در شورا، مقرر شد از ساخت مرورگر بومی جدیدی حمایت نشود و در راستای توسعه بازار و درخواست نیازهای بازار در قالب فعالیت‌های انجمنی با کمک انجمن کامپیوتر، دانشگاه امیرکبیر و سایر پژوهشگران این حوزه، این فعالیت دنبال و در نهایت زیرساخت‌های توسعه مرورگرهای بومی مبتنی بر نیاز بازار کشور فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.