تلفن همراه

گوشی

June 10, 2017
22:48 شنبه، 20ام خردادماه 1396
کد خبر: 83564

وزیر ارتباطات خبر داد: رجیستری موبایل باز هم به تاخیر افتاد/ اجرای طرح پایان تابستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای عملیاتی طرح رجیستری موبایل که قرار بود تیرماه انجام شود به پایان تابستان موکول شده است.
محمود واعظی گفت: پیمانکار اجرای طرح رجیستری دو ماه برای عملیاتی کردن آن فرصت خواسته، لذا این طرح تا پایان تابستان عملیاتی می شود.
 
2412834.jpg
 
وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رجیستری تلفن های همراه از اول تیر ماه سال جاری گفت:اقدامات برای اجرای طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه در حال پیشرفت است و پیمانکار داخلی برای اجرای این طرح انتخاب شده، البته پیمانکار فرصت بیشتری برای عملیاتی کردن اجرای طرح خواسته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:رجیستری تلفن همراه برای اینکه تمام مردم دچار مشکل شوند، کار پیچیده ای است، لذا مقرر شده بود که اواخر تیرماه اجرایی شود، اما پیمانکار دو ماه فرصت خواسته تا این کار اجرایی شود، که تا پایان تابستان طرح رجیستری تلفن همراه عملیاتی می شود.
 
وی در مورد حجم خوری بسته های اینترنتی با تاکید براینکه این موضوع صحت ندارد نیز گفت: مردم تا ماه های قبل متن یا عکس دانلود می کردند، اما در حال حاضر ویدئوهای مختلف دانلود می کنند، که حجم هر ویدئوی سه دقیقه ای هزار برابر یک عکس است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:سامانه ای توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی راه اندازی شده است، تا هر شخصی در هر زمانی بتواند با مراجعه به این سامانه از میزان مصرف اینترنت و نوع دانلود خود مطلع شود.
 
پیش از این مهر به نقل از سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از عملیاتی شدن طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل از اول تیرماه خبر داده بود. با اجرای این طرح، گوشی هایی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند در شبکه اپراتورهای موبایل، امکان استفاده نخواهند داشت و شناخته نمی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.