اپراتورها

تلفن همراه

June 11, 2017
10:47 یکشنبه، 21ام خردادماه 1396
کد خبر: 83569

نتایج ارزیابی عملکرد اپراتورها در استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی اعلام شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،‌ از اعلام عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، در استفاده حداکثری از منابع و مهارتهای ایرانی، بر اساس 11 شاخص، خبر داد.
 
حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات در گفتگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، با اشاره به موضوع مصوبه163 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات،گفت: "آیین نامه اجرایی حمایت از صاحبان صنایع، منابع و مهارت های داخل کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات" به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد اپراتورها در رعایت استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین شد.
 
وی تصریح کرد : این آیین نامه با هدف اجرای سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغ شده، توسط مقام معظم رهبری و در راستای اجرایی کردن موضوع مصوبه 163 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تدوین و اجرایی شده است.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تعیین شاخص های یازده گانه برای ارزیابی عملکرد اپراتورها در این زمینه خبر داد و افزود :استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی، استفاده از توان اجرایی داخلی، استفاده از خدمات مشاوره ای داخلی، استفاده از پیمانکاران داخلی، استفاده از تجهیزات فعال تولید داخل، استفاده از تجهیزات غیرفعال تولید داخل ،  از جمله شاخص های مورد ارزیابی در فعالیت اپراتورها است.
 
  وی در ادامه تاکیدکرد:آموزش نیروی انسانی، اعلام برنامه توسعه به تولید کنندگان داخلی، اطلاع رسانی مناسب و ایجاد فرصت برای شرکتهای داخلی، انتقال فناوری به داخل کشور، توسعه، تحقیقات و تجاری سازی، نیز از دیگر شاخص های تعیین شده برای ارزیابی اپراتورها در سازمان تنظیم مقررات است.
 
فلاح جوشقانی عملکرد اپراتورها در شش ماهه اول سال 1395، براساس شاخص های یازده گانه تعیین شده را  تشریح کرد و گفت:‌ از میان شرکت های ارایه کننده خدمات تلفن همراه، "شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)"، از شرکت های ارایه کننده خدمات ارتباطی ثابت، "شرکت پارس آنلاین" و در میان شرکت های ارایه کننده خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای "شرکت ایران سولار"، حایز رتبه نخست استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.