تلفن همراه

گوشی

June 16, 2017
16:40 جمعه، 26ام خردادماه 1396
کد خبر: 83616

همکاری گوگل و Reliance Jio برای تولید گوشی هوشمند ۴G

احتمال دارد که شرکت‌های گوگل واپراتور هندی Reliance Jio همکاری مخفیانه‌ای را شکل داده باشند تا گوشی هوشمند ارزان قیمتی تولید کنند که فقط روی شبکه‌ ۴G شرکت Reliance Jio کار می‌کند. این گوشی هوشمند تا انتهای سال به بازار عرضه خواهد شد. این اطلاعات از منابع آگاهی به دست آمده است که خواسته‌اند نامشان فاش نشود. هیچ یک از این دو شرکت هم در مورد این موضوع اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند.
 
مدیر عامل موسسه تحقیقاتی Greyhound معتقد است که چنین گوشی هوشمندی به Reliance Jio کمک خواهد کرد که نرخ استفاده از دیتا را افزایش داده و کیفیت بهتری برای پخش فیلم و موسیقی روی شبکه‌های خود داشته باشد. برای گوگل هم این کار به معنی افزایش تعداد کاربرانی است که برای اولین بار به اینترنت وصل می‌شوند. همچنین، گوگل می‌تواند با این کار، راهبرد خود برای افزایش دسترسی به گوشی‌های ارزان قیمت را بررسی کند.
 
Reliance Jio منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این دو شرکت در حال تولید نرم‌افزار برای تلویزیون‌های هوشمند Reliance Jio هم هستند که در پایان سال عرضه خواهد شد.
 
شایان ذکر است این شرکت که اخیرا در حوزه اپراتوری تلفن همراه وارد شده است با جذب ۱۶ میلیون مشترک طی یک‌ماه، سریعترین رشد را در جهان از این منظر به خوداختصاص داده است تا با ورودی تهاجمی رقیبی خطرناک برای Airtel (بزرگترین اپراتور تلفن همراه هند) باشد.
 
درحال حاضر تعداد کاربران این اپراتور از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته و میزان دیتای مصرفی ماهانه آن نیز ۱۰۰۰ پتابایت گزارش شده است؛ ازجمله دلایل رشد سریع آن، ارائه اینترنت ۴G نامحدود بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.