اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 18, 2017
15:10 یکشنبه، 28ام خردادماه 1396
کد خبر: 83654

انتقاد کاربران از کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی/ مخابرات: طبق قوانین رگولاتوری اینترنت ارائه می‌کنیم

مخابرات در واکنش به گزارش فارس از انتقاد کاربران درباره کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی اعلام کرد: سیاست مخابرات طبق مصوبات رگولاتوری، جایگزین کردن سرویس نامحدود با حجمی است اما هیچ کندی یا اختلالی نیز وجود ندارد.
 
در پی انتشار گزارشی با موضوع «اختلال دوباره در سرویس‌ دانلود نامحدود مخابرات/ انتقاد کاربران از کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی»، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: «اینترنت پرسرعت مخابرات ایران طبق قوانین رگولاتوری و قرارداد منعقد شده با مشتریان ارائه می شود.»
 
چند روز پیش کاربران سرویس‌های دانلود نامحدود مخابرات اعلام کردند که «سرویس‌های دانلود نامحدود اینترنت مخابرات از چند روز پیش دچار اختلال و کندی سرعت شدید است و بروز کندی در سرویس‌های اینترنت نامحدود در حالیکه سرویس‌های حجمی اختلالی ندارند.»
 
مشابه این اختلال در آخرین روزهای سال 95 و اولین روزهای سال 96 نیز گزارش شده بود.
 
در آن زمان کامران کاظمی معاون تجاری مخابرات منطقه تهران در واکنش به این مشکل در پاسخ به فارس توضیح داد که «مشکلی که در سرویس‌‌های اینترنت نامحدود وجود دارد مربوط به سرعت اغلب پایین این سرویس‌هاست، چون سرعت این سرویس‌ها ثابت است در زمان خالی بودن شبکه نیز کاربران این سرویس‌ها نمی‌توانند از سرعت بیشتر استفاده کنند. در نتیجه این امر اگر ترافیک در شبکه افزایش یابد افت سرعت کاملاً برای مشترکان محسوس است.»
 
اکنون سخنگوی شرکت مخابرات ایران در واکنش به این گلایه می‌گوید: «ارائه اینترنت ADSL کاملا مطابق با قوانین موجود از سوی رگولاتوری بوده و طبق قرارداد فی مابین در اختیار مشتریان تجاری، عمده و خانگی قرار می گیرد.»
 
محمد رضا بیدخام تاکید کرد: سیاست شرکت مخابرات ایران طبق مصوبات رگولاتوری، جایگزین کردن سرویس های اینترنت نامحدود با سرویس های حجمی است.
 
وی همچنین یادآور شد: ارائه سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران طبق قوانین حاکم از طرف کمیسیون تنظیم مقررات بوده و هیچ گونه کندی یا اختلال پیش بینی نشده ای در ارائه اینترنت پرسرعت وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.