تجارت الکترونیک

رگولاتوری

July 3, 2017
11:30 دوشنبه، 12ام تیرماه 1396
کد خبر: 83785

پیشنهاد عجیب یک نماینده مجلس؛ تجمیع کارت‌ها در یک کارت!

اسدالله عباسی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح ۴ تیرماه در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت طرحی برای مدیریت کارت‌های بانکی پیشنهادهای متعدد ارائه کرد.
 
اسدالله عباسی گفت: «در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌ها کارت‌خوان‌های بانکی مربوط به بانک‌های مختلف است که حتی مشتری گاهی در استفاده از کارت‌خوان‌های متنوع، دچار تردید می‌شوند.»
 
ضرورت تجمیع کارت‌های بانکی در یک کارت واحد احساس می‌شود؛ البته در این راستا باید منافع بانک‌ها لحاظ شود.
 
تسهیل در مبادلات اقتصادی با تجمیع کارت‌های بانکی متنوع
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید پذیرفت در حال حاضر خدمات بانکی الکترونیکی که از سوی بانک‌های مختلف ارائه می‌شود در سطوح مختلف است، بنابراین به‌طور طبیعی در تجمیع کارت‌های بانک‌های مختلف نباید حقوق و اعتبار بانک‌های که در کسب اعتبار و مشتری مداری موفق بوده‌اند، ضایع شود.
 
عباسی تصریح کرد: «تجمیع عابر بانک‌های مختلف در یک کارت، باید گام‌به‌گام انجام شود به‌طور مثال ابتدا عابر بانک‌های مربوط به بانک‌های دولتی تجمیع شود.»
 
در حال حاضر بانک‌های داخلی در خارج از کشور خدمات بانکی ارائه می‌دهند به‌طور مثال در ایام اربعین حسینی بر اساس هماهنگی انجام‌شده در کشور عراق دستگاه‌های خودپردازی بودند که خدمات ارائه می‌کردند.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت توجه به موضوع کارت اعتباری ارزی بین‌المللی افزود: «با توجه به تعاملات اقتصادی بین‌المللی ضرورت دارد حداقل با کشورهایی که از سطح مبادله بالاتر اقتصادی برخوردار هستیم، این امکان به وجود بیاید که کارت اعتباری بانکی بین‌المللی تعریف شود تا فعالان اقتصادی و گردشگران بتوانند با سهولت امور بانکی را انجام دهند و در این راستا باید بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام دهد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.