اپراتورها

تلفن همراه

July 3, 2017
21:10 دوشنبه، 12ام تیرماه 1396
کد خبر: 83792

آغاز اجرای حذف هزینه رومینگ در اتحادیه اروپا بدون MVNOها

طی هفته گذشته سرویس Roam Like Home در سراسر اتحادیه اروپا معرفی و عملا هزینه اضافی استفاده از رومینگ بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا لغو شد؛ به گزارش نشریه الکترونیک ترند، با اجرای رسمی این قانون که چند ماه پیش در پارلمان اروپا تصویب شده بود به تمام کاربران موبایل این امکان داده می‌شود که در زمان سفر به کشورهای مختلف این اتحادیه، همانند شرایط عادی کشور خودشان و بدون پرداخت هزینه اضافه از تلفن همراه خود استفاده کنند.
 
بی‌علاقگی اپراتورهای مخابراتی در اتحادیه اروپا به‌منظور کاهش تعرفه بالای رومینگ، سرانجام مقامات این اتحادیه را بر آن داشت تا با وضع قانون این شرکت‌ها را مجبور به حذف هزینه رومینگ در سراسر اتحادیه اروپا نماید.
 
با اجرایی شدن این تصمیم، اپراتورهای تلفن همراه در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا ملزم هستند همان امکانات رومینگ (فرامکانی) را برای کاربران در داخل درنظر گرفته‌اند به همان شکل و با همان هزینه در سایر کشورهای عضو اتحادیه هم در اختیار آنان قرار دهند.
 
براین اساس، شرایط استفاده از تلفن همراه برای ارتباط تلفنی، ارسال پیامک و دسترسی به اینترنت در کشور محل اقامت کاربران به همان شکل در تمامی محدوده اتحادیه اروپا در دسترس آنان قرار می‌گیرد؛ شرایط جدید در مورد هر نوع توافق و قرارداد بین کاربر و شرکت ارائه دهنده خدمات، از جمله قرارداد ثابت یا پرداخت براساس میزان استفاده مصداق دارد.
 
MNVOها چگونه سودآوری خود را حفظ کنند؟
 
این طرح برای کسانی پیش‌بینی شده که به صورت کوتاه مدت، چه برای تفریح و چه ماموریت‌های شغلی، از یک کشور عضو به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و در طول سفر تلفن همراه خود را به کار می‌برند.
هرچند این طرح برای مشتری ها خوب است، اما سبب کاهش سود  MNVOها خواهد شد.
 
MNVOها برخلاف اپراتورها توافق های رومینگ دوطرفه ندارد،  بنابراین از ترافیک ورودی رومیگ سودی نمی برند. برای نمونه، افرادی که به انگلستان سر می زنند، به جای شبکه خانگی خود، روی شبکه میزبان روم می شوند (مثلا به جای شبکه Virgin Mobile، روی EE روم می شوند).
 
طرح Roam Like Home برای اکثر مشتری ها فقط چند هفته در سال کاربرد دارد ولی مشتری هایی که برای کار سفر می کنند، تهدید بزرگتری برای MNVOها حساب می شوند زیرا احتمال روم شدن آن ها بیشتر است. با این شرایط، حذف رومینگ در اتحادیه اروپا تنها شامل مشترکین دارای آبونمان از یکی اپراتورهای مستقر در اتحادیه اروپا می شود؛ البته گفته می‌شود حذف رومینگ در برخی از کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه هم نیستند به اجرا در می آید در میان آنها می توان به نروژ و انگلستان اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.