اپراتورها

تلفن همراه

July 5, 2017
20:47 چهارشنبه، 14ام تیرماه 1396
کد خبر: 83839

مدیر فروش ایرانسل:ترابردپذیری چندان موفق نبوده است

مدیرکل فروش اپراتور دوم موبایل گفت: در حال حاضر تعویض مودم‌های وایمکس با مودم‌های اینترنت نسل ثابت ۴.۵ برای اشتراک‌های فعال امکانپذیر است که با اولویت واگذاری این طرح برای اشتراک‌های وایمکس سلب امتیاز شده نیز اجرا می‌شود.
 
باقر صمدی مدیرکل فروش اپراتور دوم در نشست پرسش و پاسخ مراسم معرفی تعرفه‌های جدید سیم کارت اعتباری و اینترنت نسل 4.5 ثابت اپراتور دوم موبایل در پاسخ به سؤال فارس درباره سطح قیمت مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی برای جلوگیری از دمپینگ اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف تعرفه در سیم‌کارت‌های دائمی برای پیشگیری از دمپینگ یک چهاردهم سقف تعرفه (999ریال به ازای هر دقیقه) است که در قیمت جدید مکالمه سیم‌کارت‌ دائمی ایرانسل (333 ریال به ازای هر دقیقه) این کف رعایت شده است.
 
محمود طلایی معاون فروش و توزیع اپراتور دوم در پاسخ به سؤال دیگر فارس درباره اینکه در طرح تعویض مودم وایمکس با مودم TDLTE ایرانسل خریداری یک بسته اینترنت 15گیگ با مهلت زمانی 3 ماهه به قیمت 50 هزار تومان الزامی است که برخی مشترکان اعلام می‌کنند به دلیل کامل نبودن پوشش این سرویس امکان استفاده از ترافیک بسته در مهلت مقرر فراهم نیست، گفت: در طرح تعویض مودم وایمکس با TDLTE کارشناسان ایرانسل به محل مشتری مراجعه می‌کنند و اگر پوشش کامل بود نسبت به تعویض مودم اقدام می‌شود. بنابراین 15گیگ از متوسط میزان استفاده در 3 ماه بیشتر است که اگر در موارد نادری برای استفاده از این حجم در موعد مقرر مشکلی وجود داشته باشد پول برگشت داده می‌شود و مشتری می‌تواند از همان مودم وایمکس استفاده کند.
 
همچنین صمدی در پاسخ به سؤالی درباره یک طرفه شدن سیم کارت‌های دائمی ایرانسل حتی با 10 هزار تومان بدهی گفت: مشترک می‌تواند حتی تا مبلغ 100 هزار تومان صحبت کند، به شرط اینکه در 28 مهلت قبض صورت حساب خود را بپردازد و در صورت نپرداختن ارتباط او قطع می‌شود.
 
صمدی درباره تأثیر کاهش تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی بر فعالیت اپراتورهای مجازی موبایل گفت: با بیان صادقانه هدف ما از کاهش تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی ورود بیشتر این سیم‌کارت‌ها به بازار بوده است و تأثیر بر فعالیت‌های اپراتورهای مجازی مدنظر ما نبوده است.
 
وی افزود: علاوه بر این معقتدیم اپراتور مجازی باید بخش‌هایی را پوشش دهد که اپراتور نمی‌تواند ورود کند یا بازار از دست رفته یا اپراتور حضور ندارد، یا حضور ضعیف دارد و اپراتور مجازی می‌تواند با ورود به این بازار موفق باشد.
 
صمدی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره میزان رضایت ایرانسل از نتیجه ترابرد پذیری (تغییر اپراتور موبایل با حفظ شماره) گفت: صرف‌نظر از اینکه ایرانسل رضایت داشته یا خیر هدف‌مان این بود که جابه‌جایی مشترکان تسهیل شود. 
 
وی گفت: به نظر می‌رسد اصل پروژه نسبت به کشورهای دیگر مانند ترکیه خیلی موفق نبوده و دلایلی از جمله همکاری اپراتورها، پروسه‌های اعمال شود که شاید می‌توانست سهل‌تر باشد بر میزان موفقیت ترابرد پذیری تأثیرگذار بوده است.
 
صمدی همچنین یادآور شد: همچنان که در سرویس وایمکس سرویس‌های نامحدود وجود داشت برای TDLTE نیز این سرویس‌ها را خواهیم داشت.
 
وی افزود: در حال حاضر استفاده از طرح تعویض مودم‌های وایمکس با مودم‌های TDLTE برای مشترکانی وایمکسی که سرویس‌شان سلب امتیاز شده قابل استفاده نیست، اما به زودی این امکان برای آنها با اولویت واگذاری فراهم می‌شود. 
 
صمدی همچنین با اشاره به قطعی سراسری اینترنت اپراتور دوم در هفته‌های اخیر گفت: در نتیجه این اختلال در یک زمان محدود عده‌ای محدودیت مشترکان نمی‌توانستند از سرویس استفاده کنند که ایرانسل از این بابت عذرخواهی می‌کند اما هر سیستم فنی ممکن است در زمانی دچار اختلال شود و این امر اجتناب‌ ناپذیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.