رگولاتوری

July 9, 2017
7:28 یکشنبه، 18ام تیرماه 1396
کد خبر: 83889

توضیحات شرکت مخابرات ایران در مورد تجمع تعدادی از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مورد تجمع تعداد معدودی از کارکنان یکی از شرکت های پیمانکاری، توضیحاتی را به شرح زیر منتشر کرد:
 
تجمعات، اختلالی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نکرده است
 
1-طی چند سال اخیر گروه ها و جناح های سیاسی هر از چند گاه به تحریک کارکنان به نفع منافع خود و با عدم لحاظ موازین حقوقی و قانونی و مصالح ملی، تجمع هایی را سازماندهی می نمایند که موجب بهره برداری عوامل ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور می گردد. اما علی رغم این موارد، هیچ اختلالی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشده است .
 
2-موضوع تجمعات گروه معدودی از کارکنان یکی از شرکتهای پیمانکاری خدمات عمومی و فنی در استان خراسان رضوی و استان لرستان، مطالبه اعلامی از سوی گروه معدودی از کارکنان شرکت پیمانکار خدمات عمومی و فنی شرکت مخابرات ایران مربوط به مصوبه شماره 84515 / ت 34613 هـ مورخ 1384/12/15 ملزم به برون سپاری فعالیتهای خدمات عمومی، طبخ وتوزیع غذا، امور حمل و نقل، خدمات فضای سبز، تعمیر ونگهداری ساختمان، تأسیسات و نظایر آن است که پس از واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی در سال 88، نیروهای دائمی، قراردادی و همچنین نیروهای شرکت های پیمانکاری هم به بخش غیر دولتی واگذار گردید.
 
شرکت مخابرات ایران با عنایت به پیشرفت سریع تکنولوژی صنعت مخابرات وعلی رغم عدم نیاز به این تعداد نیرو به خصوص در بخش پیمانکاری وجهت جلوگیری از بیکاری این افراد، قراردادهای شرکت های پیمانکاری مربوطه را در قالب قرارداد با شرکت های پیمانکاری خدماتی، تعاونی وشرکت هایی که سهامداران آن پرسنل شاغل و بازنشسته مخابرات می باشند واگذار نمود و طبق ماده 13 قانون کار  بر اجرای صحیح مفاد قراردادها نظارت داشته است و در مواردی علاوه بر پرداخت حقوق قانونی، مبالغی تحت عنوان بهره وری و پاداش نیز به این گروه پرداخت کرده است .
 
3-شرکت مخابرات ایران از زمان ورود به عرصه خصوصی‌سازی و علی رغم وجود اختیار قانونی برای تعدیل نیروی انسانی در بخش رسمی و پیمانکاری و عدم صرفه اقتصادی به حفظ وضع موجود با توجه به تغییرات فناوری اطلاعات و ارتباطات و واگذاری فعالیت ها به صورت حجمی به شرکت های پیمانکاری،کماکان به لحاظ وضعیت معیشتی پرسنل موصوف از هرگونه برنامه تعدیل نیز خودداری نموده است. لیکن بیم آن می رود که اگر این روند ادامه پیدا کند و حمایت تعدادی از جریان های سیاسی به تقویت آن منجر شود، این شرکت علی رغم میل خود مجبور شود جمع زیادی از این پرسنل را تعدیل کند.
 
4-شرکت مخابرات ایران و شرکت های پیمانکاری خدمات عمومی و فنی آمادگی دارند براساس روش های مذاکره سه جانبه گرایی نسبت به تعامل با کارکنان، اقدامات لازم را در چارچوب قوانین موضوعه به انجام رسانند و برای تنویر اذهان افکار عمومی لازم به ذکر است که کلیه شرکت های پیمانکاری خدمات عمومی، دارای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و ادعا و مطالبات ایشان مربوط به بخشنامه هایی می باشد که از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری از تاریخ تصویب، ابطال گردیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.