اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2017
7:34 یکشنبه، 18ام تیرماه 1396
کد خبر: 83893

آغاز ارائه اینترنت رایگان با سرعت گیگابیتی در لندن

از سه سال پیش تا کنون، شهر نیویورک مجهز میزبان پایگاه های هات اسپاتی بوده است که اینترنت رایگان با سرعت گیگابیتی را در اختیار شهروندان قرار می دادند. «Intersection»، شرکتی که زیرساخت های ارائه اینترنت رایگان در نیویورک را فراهم کرده بود، حالا قرار است هات اسپات های اینترنت که «InLink» نام دارند را به لندن هم بیاورد.
 
این هات اسپات ها همانگونه که در تصویر می بینید مانند کیوسک هایی کوچک در گوشه و کنار خیابان ها قرار می گیرند تا افراد بتوانند به شکلی رایگان به اینترنت آنها متصل شوند. در واقع، این شرکت با کمک اپراتورهای محلی تلاش می کند تا بیش از ۱۰۰۰ باجه تلفن که دیگر سال هاست کاربردی ندارند را به پایگاه هایی برای هات اسپات اینترنت رایگان تبدیل کند.
 
لندن باجه های تلفن قرمز رنگ و جالبی دارد که به نوعی نماد این شهر هم محسوب می شوند. به همین دلیل Intersection می گوید که صرفاً تعدادی از این باجه ها جای خود را به InLink ها می دهند.
 
جالب اینجاست که این پایگاه ها، صرفاً نقش یک ارائه دهنده اینترنت گیگابیتی را بازی نکرده و به نمایشگری لمسی هم مجهز شده اند تا شهروندان بتوانند از طریق آنها، به سرویس های نقشه و سایر خدمات شهری دسترسی داشته باشند. به گفته شرکت سازنده، حتی می توان از طریق این پایگاه ها تماس تلفنی برقرار کرد.
 
روی InLink ها حتی چند درگاه USB هم تعبیه شده تا افرادی که شارژ موبایل آنها در حال پایان است، بتوانند برای چند دقیقه به شکل اضطراری موبایل خود را شارژ کنند.
 
جالب است بدانید که پیشتر، پایگاه های InLink قابلیت مرور وب را هم داشته اند اما پس از شکایاتی که در نیویورک از این قابلیت شد، شرکت توسعه دهنده به طور کلی این ویژگی را مسدود کرد و حالا در لندن هم قرار نیست کاربران بتوانند با استفاده از آنها، به وب گردی بپردازند. گویا در نیویورک، افراد بی خانمان به شکل مداوم در حال استفاده از قابلیت مرور وب بوده و اجازه نمی دادند تا سایر شهروندان از آن بهره گیرند.
 
لازم به اشاره است که این اولین سرویس اینترنت رایگان در لندن نیست. شبکه دیگری تحت عنوان «The Cloud» در پایتخت انگلیس وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار پایگاه هات اسپات اینترنت رایگان را در اختیار شهروندان قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.