اپراتورها

تلفن همراه

July 11, 2017
18:54 سه شنبه، 20ام تیرماه 1396
کد خبر: 83949

مدیرکل ارتباطات رادیویی منطقه شمال: ۵۰ هزار روستای کشور از ارتباط شبکه‌ تلفن همراه برخوردار هستند

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال بابیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه تلفن همراه مورد هدف است، گفت: ۵۰ هزار روستای کشور از ارتباط شبکه تلفن همراه برخوردار هستند.
 
محمد مهرابی در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه در پوشش شبکه تلفن همراه، رسیدگی به تلفن ثابت و مدیریت فضای فرکانسی کشور تاکنون به وظایف و تعهدات خود عمل کرده‌ایم، ابراز داشت: پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه تلفن همراه به ویژه در روستاها جز اولویت‌ها قرار دارد که از ۶۳ هزار روستای کشور بالای ۵۰هزار روستا از این شبکه ارتباطی برخوردار هستند و می کوشیم که بتوانیم به تعهد خود در این زمینه عمل کنیم.
 
وی با بیان اینکه پیگیر پوشش تلفن همراه در جنگل ابر شاهرود نیز هستیم، افزود: این مهم در نقاط گردشگری مانند استان مازندران با توجه به توریستی بودن منطقه از ابتدای جاده چالوس شروع و تا انتهای جاده برقرار است به طوری که از استان البرز سمت جاده هراز  بالای ۹۸ درصد جاده تحت پوشش قرار دارد لذا با بررسی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم همین ضریب پوشش را در جنگل ابر نیز برقرار کنیم.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با بیان اینکه در حوزه جنگل ابر ابتدا باید بار مالی و تعهدات اپراتورها مشخص شود، ابراز داشت: در مکان هایی مانند حوزه ریلی و جاده‌ها جز تعهدات اپراتورها قرار دارد لذا پوشش موبایلی در این مناطق برقرار است اما با توجه به اینکه جنگل ابر از بعد ملی در کشور مطرح شده لذا با در نظر گرفتن امنیت، برق منطقه و ملاحظات منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به پوشش ارتباطی منطقه اقدام خواهد شد.
 
وی افزود: قطعا برای تغییر مفهوم گردشگری از معبر به مقصد باید زیر ساخت‌های لازم فراهم باشد و پوشش تلفن همراه در نقاط گردشگری از جمله اهدافی است که پیگیری می کنیم و با توجه به اینکه در برهه‌ای از زمان قرار داریم که بدون پوشش ارتباطی بخشی از زندگی فلج خواهد بود لذا امیدواریم با همکاری اپراتورها و وزیر ارتباطات بتوانیم پوشش شبکه تلفن همراه را در نقاط گردشگری افزون‌تر کنیم.
 
وی با بیان اینکه استان سمنان با داشتن ضریب نفوذ بیش از ۱۰۰ درصدی تلفن همراه در رتبه دوم کشور قرار دارد، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور این آمادگی را دارد که بنا به درخواست مسئولان هر نقطه که نیاز به برقراری ارتباط باشد را تحت پوشش قرار دهد که تحقق این امر مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی منطقه نیز است که بتوان با خدمت‌رسانی گام ارزشمندی در راستای تحقق اقتصادمقاومتی برداشت.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.