اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 19, 2017
18:48 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1396
کد خبر: 84089

واعظی عنوان کرد: پازل شبکه ملی اطلاعات با فعالیت بخش خصوصی تکمیل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پروژه های بخش خصوصی در گسترش شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی با انجام پروژه های دسترسی و و تولید محتوا، پازل شبکه ملی اطلاعات را ، تکمیل می کنند.
 
محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های شاتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم شکست انحصار بوده است ، افزود : بر همین اساس برای 17 شرکت پروانه FCP  ارایه کردیم تا هر سرویسی را که شرکت مخابرات ایران ارایه می کند این شرکت ها نیز بتوانند انجام دهند.
 
وی ارایه سرویس بهتر به مردم را در اولویت وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت : با ایجاد رقابت میان شرکت ها خدمات بهتر و قیمت ارزانتر به مردم ارایه می شود و اما انحصار موجب ضرر مردم و عدم توسعه شرکت ها است.
 
واعظی این شور و شوق ایجاد شده در شرکت های خصوصی را بر مبنای اعتقاد این وزارتخانه بر ایجاد بستر برای این شرکت ها عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته تفکری بخش خصوصی را مقابل دولت می دانست اما امرور دولت این بخش را همکار و همراه خود در انجام کارها می داند.
 
وی به آغاز فعالیت شرکت های دانش بنیان در دو سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جوانان خلاق ایرانی که تحصیلات خود را در کشور تکمیل کرده اند در معتبرترین شرکت های ICT دنیا به عنوان مدیران موفق مشغول به کار هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش دولت برای صفر کردن مسیر تصدی گری دولتی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : تا زمانی که دولت کار تصدی گری انجام می دهد امکان دارد به خاطر برخی از منافع برای بخش خصوصی مشکلاتی را ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: در ابتدای حضور در وزارت ارتباطات در هر منطقه ای درخواستی وجود داشت به شرکت مخابرات برای انجام ارجاع می شد اما در حال حاضر تعداد بسیاری شرکت در این حوزه فعال هستند که می توانند ارایه سرویس کنند.
 
دکتر واعظی تفکر حمایت از بخش خصوصی را در وزارت ارتباطات تفکر یک تیم و مجموعه دانست و تاکید کرد: کل مجموعه وزارت ارتباطات با تفکر حمایت از بخش خصوصی ، هر کجا محدودیتی ایجاد شود می ایستد.
 
وی به مباحثی که در دوسه روز گذشته در حوزه مربوط به حوزه فیلترینگ اینترنت مطرح شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که این گونه صحبت می کنند اعتقادی به توسعه کشور ندارند و باید بدون اینکه وارد اینگونه بحث های حاشیه ای شویم به کار برای مردم ادامه دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پروژه های بخش خصوصی در گسترش شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی با انجام پروژه های دسترسی و و تولید محتوا، پازل شبکه ملی اطلاعات را، تکمیل می کنند.
 
وی با انتقاد از کسانی که تصور می کنند با بستن و فیلتر کردن مشکلات فضای مجازی حل می شود، افزود: با بستن و فیلتر کردن مشکل حل نمی شود و در این حوزه نیاز به فرهنگسازی و سالم سازی داریم و لازم است مردم را نسبت به تهدید ها و فرصت های این فضا، آگاه کنیم.
 
واعظی  با اشاره به اینکه از 4 سال گذشته مطرح می کردند که چرا فیلتر نمی کنید و چرا اتوبان ساخته اید، گفت : شبکه انتقال از 900 گیگ در ابتدای دولت در طول 4 سال 11 برابر و پهنای باند از 624 گیک 16 برابر افزایش یافت و ما به این کار، افتخار می کنیم که با این امکانات مردم راحتتر زندگی کنند و نیاز به کشورهای دیگر نداشته باشند.
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود به مشکلات FCP  ها در کشور اشاره  کرد و افزود: این شرکت ها با انجام این پروژه ها تازه در ابتدای راه هستند و از بین این 17 شرکت FCP  در آینده نزدیک باید چند شرکت در داخل و خارج از کشور به عنوان سفیر مطرح شوند و دولت هم از این شرکت ها حمایت می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.