فناوری اطلاعات

July 22, 2017
8:33 شنبه، 31ام تیرماه 1396
کد خبر: 84093

اختصاص یک پنجم فضای الکامپ به استارتاپ‌ها

الکامپ ۲۳ با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور رسما افتتاح شد.
 
ابوالحسن فیروزآبادی(جمعه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ، با اشاره به حضور چشمگیر استارتاپ‌ها در الکامپ امسال گفت: استارتاپ‌ها تجربه خوبی در الکامپ سال گذشته داشتند که باعث ایجاد تحول در این شرکت ها شد. امسال نیز ۶۰۰۰ مترمربع از ۳۴ هزار متر مربع نمایشگاه به استارتاپ‌ها اختصاص یافته و هنوز شرکت‌های استارتاپی معترض هستند و درخواست فضای بیشتر داشتند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ استارتاپ‌ در کشور است، افزود: مهم این است که روند استارتاپ‌ها در کشور در حال تکمیل است. استارتاپ‌ها برای فعالیت‌های خود نیاز به حمایت و سرمایه‌گذار دارند. اینها یکدیگر را در کشور پیدا کرده و به شرکتهای پایدار تبدیل میشوند.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام از سال آینده گفت: الکامپ امسال از  ویژگی خاصی برخوردار است. با وجود اینکه فاصله این نمایشگاه با نمایشگاه قبلی هفت ماه بود، استقبال خوبی از آن شده به طوری که سطم زیربنای غرفه‌ها ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است که می‌توان از آن تعبیر به جهش کرد. این نشان از این است که باید در عرصه فضای مجازی و ICT کشور شاهد تحولات مثبتی باشیم.
 
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند جایگاه فعلی اش در حوزه دولت الکترونیک را که در رده بندی جهانی نامناسب است، بهبود بخشد. سازمان فناوری اطلاعات نیز در این راستا اقداماتی را انجام داده است.
 
درهای بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، از ساعت ۱۰ صبح امروز ۳۰ تیرماه به روی عموم گشوده شد.
 
نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که بزرگ‌ترین نمایشگاه تاریخ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز محسوب می‌شود، از ۳۰ تیرماه تا دوم مردادماه به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود.
 
در این رویداد بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۰ کشور جهان در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع (۳۲ هزار متر مربع فضای مفید نمایشگاهی) آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند.
 
در این نمایشگاه همچنین برای سومین سال متوالی، استارتاپ‌ها با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فرصت حضور در الکامپ را یافته‌اند. ۳۴۰ استارتاپ از سراسر کشور در بخش الکام‌استارز امسال، در سالن ۸ و ۹ در فضایی بالغ بر 7000 متر مربع، حضور یافته و علاوه بر معرفی محصولات و توانمندی‌های خود به بازدیدکنندگان، با منتورها (مربیان و افراد باتجربه حوزه کسب و کار) و سرمایه‌گذاران نیز ملاقات می‌کنند.
 
دستگاه‌های دولتی نیز در سالن ۴۱A حضور دارند و بنا بر اعلام محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است فاز سوم و نهایی شبکه ملی اطلاعات در الکامپ رونمایی شود.
 
نخستین همایش رسمی الکامپ نیز امسال با عنوان «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» یکم مردادماه در حاشیه نمایشگاه برگزار شده و قرار است مدیران ارشد وزارت ارتباطات و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فاوای کشور، درباره آینده هشت محور تجارت الکترونیکی، اینترنت، اپلیکیشن، استارتاپ، اپراتورها، بیگ دیتا، امنیت و شبکه بحث و تبادل نظر کنند.
 
اپلیکیشن ویژه نمایشگاه امسال نیز در دو نسخه بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان برای اطلاع از مکان غرفه‌ها و مسیریابی برای دسترسی به آنها، دریافت فایل‌های کاتالوگ و بروشور، ثبت‌نام هنگام بازدید و… از این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.