اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 23, 2017
16:16 یکشنبه، 1ام مردادماه 1396
کد خبر: 84139

مدل پیشنهادی تعرفه گذاری اینترنت نامحدود نهایی شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد.
 
آذری جهرمی اظهار داشت: پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد  که این پیشنهاد امروز (چهارشنبه) به کمیسیون تخصصی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد شد.
 
معاون وزیر ارتباطات با ابراز تشکر از صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالان بازار محتوا برای همکاری در تهیه این پیش نویس و پیگیری های وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ، در خصوص این مدل پیشنهادی، گفت: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد.
 
وی ادامه داد: این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ADSL در تضمین سرعت خط، لحاظ شده است. مجموعا تاکنون ۳ بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه و ۱۶ مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است، گفت: براین اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
 
آذری جهرمی اظهار داشت: اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.
 
به گفته وی، سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.
 
آذری جهرمی اضافه کرد: برای حصول به این مدل، تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود و همکاری مخابرات تاکنون بسیار سازنده بوده است.
 
وی در پایان تاکید کرد: جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.