تلفن همراه

گوشی

July 25, 2017
19:28 سه شنبه، 3ام مردادماه 1396
کد خبر: 84206

نزدیک به دو سوم آیفون هایی که تا کنون فرخته شده اند، همچنان کار می کنند

20 روز از سالگرد 10 سالگی آیفون می گذرد و حالا در آستانه معرفی نسل بعدی تلفن های هوشمند اپل، آمار جالبی در خصوص مدل های موجود منتشر شده است. بر اساس اطلاعات مذکور، نزدیک به دو سوم آیفون هایی که تا کنون فروخته شده اند، هنوز در دست کاربران قرار داشته و کار می کنند.
 
در بیان دقیق تر، تا پایان ماه مارس سال 2017 میلادی (11 فروردین 96) تقریباً تعداد 1 میلیارد و 163 میلیون دستگاه از انواع مدل های آیفون در سراسر جهان به فروش رسیده که بر اساس آمارهای وبسایت «Newzoo»، حدود 62.6 درصد از این تعداد (728 میلیون دستگاه) همچنان کار می کنند.
 
25 درصد از تلفن های هوشمند دنیا ساخت اپل هستند
همچنین وبسایت مذکور اعلام کرده که علی رغم سهم 15 درصدی اپل از بازار موبایل کنونی، در مجموع 25 درصد از کل تلفن های هوشمند موجود در جهان ساخت کمپانی ساکن کوپرتینو هستند. در این بین 31.3 درصد از آیفون های سالم در کشور چین وجود دارند و آمریکا نیز با 16.4 درصد، رتبه دوم را در اختیار دارد.
 
نهایتاً گفتنی است در میان مدل های مختلف، آیفون 6 با آمار 21 درصدی پرفروش ترین نسخه تا پایان ماه مارس سال 2017 بوده و پس از آن نیز به ترتیب آیفون 6S، آیفون 7، آیفون 6 پلاس و آیفون 6S پلاس در رتبه های بعدی قرار می گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.