رسانه‌های اجتماعی

July 26, 2017
14:43 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1396
کد خبر: 84218

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور: موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی برداشته می‌شود

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور از بررسی عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی به منظور بهره مندی از ظرفیت این حوزه برای ایجاد کسب وکار در کشور خبر داد.
 
امیر خوراکیان – معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور – با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از بیست سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ، افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه اشتغال در فضای مجازی در کشور وجود دارد برای ایجاد کار، فعالیت و توسعه خدمات به خصوص در حوزه محتوا با تشکیل کارگروهی و هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی، فرهیختگان و صاحب نظران این حوزه 96 عنوان از عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی را شناسایی کردیم.
 
وی گفت: براساس مدل عمومی در اقتصاد کلان کشور و با در نظر گرفتن چهار بازار اصلی و مهم در اقتصاد، حوزه شفافیت قوانین از مهم ترین مشکلاتی است که در این 96 عنوان وجود دارد.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به این که ساماندهی در تعدد و زمان ارایه مجوزها برای تقویت اشتغال در حوزه فضای مجازی ضروری است، تاکید کرد: تنظیم روابط با اپراتورها در حوزه های مختلف باید رسیدگی و برای رفع موانع آن تصمیم گیری شود. همچنین در ارتباط با بازاریابی خارجی بخشی از مشکلات بررسی و احصا شده است.
 
خوراکیان با بیان این که نوآوری و برنامه ریزی در این حوزه، مالکیت معنوی و مسائل مرتبط با بانکداری در فضای مجازی از جمله عواملی است که به آن پرداخته شده است، اعلام کرد: درباره روابط میان صنفی و متولیان این حوزه نیز اقدامات لازم صورت گرفته تا تقسیم کار دقیق تری صورت گیرد تا علاوه بر شفافیت فعالیت ها در صورت نیاز قوانین و مقررات برای فعال سازی و ایجاد روابط بهینه دراین حوزه مصوب شود.
 
وی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعتبار نقش قرارگاهی خود با اولویت بندی صورت گرفته مشغول تدوین پیشنهادها در این حوزه است و در صورت نیاز به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حوزه اشتغال آمادگی لازم را برای ارایه طرح در شورا دارد. این درحالی است که با همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی نیز قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیگیری خواهد کرد.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این که رفع موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات فضای مجازی در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال اشتغال نامگذاری شده است از اولویت های ماست، گفت: در صورتی که دستگاه های مربوطه برای همکاری و حل این موانع اهتمام داشته باشند ما شاهد افزایش ظرفیت و رشد اشتغال در این حوزه خواهیم بود و علاوه بر این ظرفیت های بیشتری برای آینده نیز فراهم خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.