اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 28, 2017
18:19 جمعه، 6ام مردادماه 1396
کد خبر: 84271

طرح جدید مخابرات برای تفکیک سه گانه ترافیک اینترنت در کشور

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران از طرح جدید این شرکت برای تفکیک سه گانه ترافیک اینترنت در کشور با هدف افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات و اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد.
 
سمیع الله صادقی، معاون تجاری شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: برای تامین محتوای داخلی، «ترافیک داخلی TCI» را تعریف کرده‌ایم تا امکان استفاده از بستر داخلی مخابرات برای کاربران و مشترکان این شرکت در کنار ترافیک کشوری و ترافیک اینترنت بین الملل فراهم شود.
 
وی گفت: با اجرای این پروژه، سایت‌های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات ایران، میزبانی شوند، قیمت ترافیک شان از اینترنت بین الملل و اینترنت کشوری ارزان تر محاسبه خواهد شد.
 
صادقی تاکید کرد: در این زمینه با 10 شرکت تجمیع کننده محتوا (اگریگیتور) قرارداد منعقد کرده‌ایم تا محتوای داخلی را از طریق بستر مخابرات ایران به مردم ارائه دهند.
 
وی این اقدام را در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: تولید محتوای داخلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد و بستری برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها خواهد بود.
 
معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه این طرح کمتر از 2 ماه است که به مرحله اجرایی رسیده، خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی برای دیتاسنتر مخابرات درنظر گرفته شده است و بیش از 20 گیگابیت ترافیک در این بازه زمانی از این طریق مبادله شده است.
 
صادقی با بیان اینکه استارتاپ ها می توانند محصولات خود را از طریق اگریگیتورها در این سامانه عرضه کنند، افزود: تفکیک ترافیک داخلی در بستر مخابرات باعث کاهش بیش از تعرفه 50 درصدی ترافیک کشوری خواهد بود.
 
وی گفت: درآینده نیز قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم به نحوی که ترافیک داخلی برای مشترکان مخابرات با پرداخت آبونمان ثابت نامحدود شود و فقط مشترکان برای اینترنت کشوری و بین المللی هزینه پرداخت کنند.به این ترتیب اینترنت مشترکان مخابرات برای استفاده از شبکه داخلی هیچ وقت قطع نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.