تلفن همراه

گوشی

July 29, 2017
10:36 شنبه، 7ام مردادماه 1396
کد خبر: 84280

ده کاری که گلکسی اس ۸ انجام می دهد اما آیفون ۷ نمی تواند

رقابت در بازار موبایل با شدت ادامه دارد و تولید کنندگان مختلف با طراحی محصولات جذاب تلاش می کنند سهم بیشتری از آن خود نمایند، خصوصاً اپل و سامسونگ که رتبه اول و دوم بزرگترین تولید کنندگان تلفن هوشمند را در اختیار دارند.
 
پرچمدار هر یک از این دو شرکت کره ای و آمریکایی مزایایی دارند که ارزش خرید آن ها را در مقابل رقیب بالاتر می برد، مثلا آیفون ۷ پلاس دوربین دوگانه دارد یا بدنه فلزی، نسبت به بدنه شیشه ای محصول سامسونگ در برابر ضربه مقام تر است.
 
پرچمدار سامسونگ هم در طرف مقابل حرف های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان یکی از بهترین موبایل های دنیای اندروید، رقیب اصلی آیفون محسوب می شود. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به مزیت های گلکسی اس ۸ و برادر بزرگترش در مقابل آیفون ۷ و ۷ پلاس.
 
۱. شارژ سریع و بی سیم
سامسونگ پس از مشکلاتی که برای باتری نوت ۷ به وجود آمد، با تجدید نظر در روند ساخت موبایل های خود، آزمون های کیفی بیشتری به خط تولید محصولاتش افزود تا احتمال بروز مجدد چنین مشکلاتی کمتر شود. حالا پرچمداران جدید با باتری ایمن تر در بازار هستند و شرکت کره ای دیگر نمی خواهد تجربه فبلت بد فرجامش تکرار شود.
 
آیفون و پرچمداران سامسونگ هر دو از نظر عملکرد باتری نمره قبولی را دریافت می کنند، اما چیزی که رقیب کره ای را از محصول آمریکایی متمایز می کند قابلیت شارژ سریع و بی سیم در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است.
 
به لطف این ویژگی، یک شارژ کوتاه به مدت ۲۵ دقیقه ای برای شارژ کردن نیمی از ظرفیت باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پرچمدار جدید کفایت می کند و شارژ کامل باتری هم ظرف چیزی حدود ۹۵ دقیقه انجام می شود، در حالی که باتری این تلفن هوشمند، هزار میلی آمپر از آیفون بزرگ تر است.
 
۲. باز کردن قفل با چشم و صورت
کاربران سامسونگ به حضور حسگر اثر انگشت در پایین نمایشگر عادت دارند، اما شرکت کره ای در محصول تازه، این بخش را به پشت بدنه منتقل کرده است. حالا برای اینکه همه راضی باشند گلکسی اس ۸ هم مثل نوت ۷ به حسگر عنبیه چشم مجهز شده تا لازم نباشد هربار برای باز کردن قفل، به پشت بدنه مراجعه کنید. خصوصاً که حداقل در اوایل استفاده، کم پیش نمی آید به جای حسگر اثر انگشت، کمی آن طرف تر یعنی لنز دوربین را لمس و سطح آن را کثیف کنید.
 
برای رفع چنین محدودیت هایی کافی است پس از انجام تنظیمات مربوطه، پرچمدار جدید سامسونگ را مقابل صورت خود بگیرید تا قفل دستگاه بلافاصله با اسکن کردن چشم یا تمام صورت شما باز شود. البته دقت این روش از حسگر اثر انگشت پایین تر است و کاهش نور محیط یا استفاده از عینک می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.
 
۳. استریم همزمان صدا به ۲ ابزار بلوتوث
گلکسی اس ۸ اولین تلفن هوشمند مجهز به بلوتوث ۵ است. در این نسل بُرد فناوری بلوتوث در فضای باز با ۴ برابر افزایش به حدود ۲۵۰ متر رسیده و پهنای باند آن هم ۲ برابر شده است، در نتیجه حالا می توانید بدون نگرانی در اتاق های منزل جابجا شوید و فایل های موسیقی غیر فشرده با رزولوشن بالا را بدون مشکل به اسپیکر یا هدفون خود ارسال کنید.
 
اما جذاب ترین ویژگی بلوتوث ۵ این است که کاربر می تواند به شکل همزمان صدا را به ۲ ابزار مختلف، استریم کند. به لطف این قابلیت پخش موسیقی به شکل استریو ممکن می شود. علاوه بر این حتی می توانید موسیقی یا صدای فیلم را به اسپیکر بلوتوث خود ارسال کنید و به دستگاه بگویید در صورت دریافت تماس تلفنی، آن را به هندزفری شما انتقال دهد.
 
و اما بهترین استفاده هم اینکه موسیقی های روی موبایل خود را با ۲ هدفون بلوتوث با دوستی به اشتراک گذاشته و لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان کنید.
 
۴. مقاومت بیشتر در برابر آب
آیفون ۷ برای اولین بار در برابر آب مقاوم ساخته شده و پرچمداران جدید سامسونگ هم مثل نسل قبل از این ویژگی بهره مند هستند. تفاوت اینجاست که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس گواهی IP68 دارند، یعنی غوطه ور کردن دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب نباید مشکلی در عملکرد محصول ایجاد کند، در حالی که گواهی IP67 آیفون نشان می دهد این محصول حداکثر می تواند تا عمق ۱ متری داخل آب شود.
 
۵. جستجوی تصویری با بیکسبی
بسیاری از غول های حوزه فناوری دستیار دیجیتالی اختصاصی خود را دارند، مثل «سیری» اپل و «الکسا» ی آمازون. حالا سامسونگ هم در کنار پرچمداران جدید، از یک دستیار دیجیتالی به نام بیکسبی پرده برداری کرده که قرار است به جنگ رقبا فرستاده شود.
 
دستیار کره ای هم می تواند مثل رقبای خود دستورات صوتی شما را به انجام برساند و عملکردهای معمول دیگر، اما چیزی که بیکسبی را متمایز می کند، امکان درک و جستجوی تصاویر است. کافی است اپلیکیشن دوربین را باز کنید و موبایل خود را به سمت کفش یا هر شئ دیگری بگیرید تا پرچمدار سامسونگ با جستجو در گوگل به شما بگوید این محصول چیست، کجا به فروش می رسد و قیمت آن چقدر است.
 
یا تصور کنید به یک مکان تاریخی مثل میدان آزادی تهران رفته باشید. در این حالت می توانید با گرفتن دوربین موبایل خود به سمت برج آزادی، به راحتی اطلاعات و تصاویر بیشتری در مورد آن مشاهده کنید.
 
۶. ویدیوی در حال پخش را به فایل GIF تبدیل کنید
این کار در همه ی پلتفرم ها با نرم افزارهای سوم شخص قابل انجام است، اما سامسونگ با توجه به فراگیری روز افزون فرمت GIF امکان تبدیل ویدیوهای در حال پخش با پرچمداران خود را به شکل مقیم فراهم آورده است. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید گزینه Smart select را از منوی تنظیمات دستگاه به پنل های لبه خمیده نمایشگر (Edge Panels) اضافه کنید.
 
حالا هر زمان که چیز جذابی روی تصویر پخش می شد، کافی است گزینه اسمارت سلکت را با سوایپ کردن از سمت راست ظاهر کنید و گزینه Record را بزنید تا یک فایل گیف حداکثر ۱۵ ثانیه ای در اختیار داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام کار به راهنمای جامع استفاده از گلکسی اس ۸ مراجعه فرمایید.
 
۷. از گلکسی اس ۸ مثل کامپیوتر شخصی استفاده کنید
سامسونگ در کنار پرچمداران جدید خود از یک داک تازه هم به نام Dex Station پرده برداشته است. این داک کوچک و جمع و جور را روی میز کار خود قرار دهید و ماوس، کیبورد و نمایشگر خود را به آن متصل کنید. حالا هروقت به میز کار خود می رسید، کافی است موبایل را روی داک قرار دهید و اندروید را با تمام فایل های موجود روی حافظه موبایل در اختیار داشته باشید، آن هم با رابط کاربری دسکتاپ.
 
حتی می توانید داک جمع و جور دکس را همراه خود داشته باشید و هرجا که مانیتور یا حتی تلویزیون وجود داشت آن را به کامپیوتر شخصی خود تبدیل کنید. برای آشنایی بیشتر با داک ۱۵۰ دلاری دکس استیشن از شما دعوت می کنیم ویدیو و بررسی کامل محصول را اینجا مشاهده فرمایید.
 
۸. جک هدفون
اپل علاقه دارد تیر خلاص را به پیکر فناوری های در حال منسوخ شدن شلیک کند، از حذف صفحه کلید در آیفون که به گسترش موبایل های تمام لمسی منجر شد گرفته تا حذف درگاه نوری در مک بوک که نشان داد کاربران لپ تاپ می توانند بدون این قطعه هم زندگی کنند.
 
حالا نوبت به جک ۳.۵ میلی متری هدفون رسیده و اپل این فناوری بسیار قدیمی را از پرچمدار اخیر خود کنار گذاشته است، در نتیجه هدفون های آیفون ۷ و ۷ پلاس از طریق درگاه لایتنینگ به محصول متصل می شود. اپل می گوید وجود این قابلیت دیگر ضرورتی ندارد و حذف آن باعث کاهش ضخامت موبایل می شود. در طرف دیگر اما کاربرانی هستند که نمی خواهند برای خرید هدفون بلوتوث هزینه کنند یا مجبور باشند هربار بین شارژ کردن موبایل، یکی را انتخاب نمایند.
 
اگر شما هم یک هدفون سیم دار با کیفیت دارید یا نمی خواهید پیش از فراگیر شدن موضوع خودتان را با مشکلات خذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون درگیر کنید، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دو جایگزین عالی و با کیفیت به حساب می آیند که چنین مشکلاتی را هم ندارند.
 
۹. حسگر ضربان قلب
سامسونگ از حدود دو سال پیش حسگر ضربان قلب را به پرچمدارانش اضافه کرده است اما هنوز هم یکی از معدود تولید کنندگان به حساب می آید که موبایل های خود را با این ویژگی به بازار عرضه می کند. گلکسی اس ۸ ضمناً برای اولین بار می تواند SpO2 یا سطح اکسیژن خون شما را هم اندازه گیری کند، قابلیتی که برای کاربران ورزشکار مفید است و شما را تا حد زیادی از خرید دستبندهای ردگیر سلامتی بی نیاز می کند.
 
۱۰. نمایشگر خمیده بدون حاشیه
سامسونگ همواره در زمینه کیفیت تصویر نمایشگر سرآمد بازار بوده است و کمتر محصولی پیدا می شود که قادر باشد با پنل سوپر امولد محصولات این شرکت رقابت کند. اما شرکت کره ای در پرچمداران اخیر حاشیه اطراف نمایشگر را به حداقل رسانده و دو طرف صفحه را به شکل خمیده ساخته است.
 
این ویژگی همانطور که سامسونگ می گوید شما را از «چهار چوب ها» رها می کند و دنیای فراگیری پیش چشمتان می گذارد که دل کندن از آن دشوار خواهد بود. خمیدگی و بدون حاشیه بودن نمایشگر در عین حال به سامسونگ امکان داده یک صفحه نمایش بزرگ ۵.۸ اینچی را در گلکسی اس ۸ و ۶.۲ اینچی در اس ۸ پلاس تعبیه کند، بدون اینکه ابعاد دستگاه از قبل بیشتر شود.
 
۱۰+۱. گلکسی اس ۸ شما را به دنیای واقعیت مجازی می برد
پرچمداران سامسونگ همه چیزهایی که برای قدم گذاشتن به دنیای واقعیت مجازی نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهند، توان پردازش کافی، اپلیکیشن های متنوع و از همه مهمتر، یک نمایشگر سوپر امولد که از نظر کیفیت بالاتر از تمام رقبای موجود در بازار قرار می گیرد.
 
سامسونگ حتی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را هم با نام Gear VR عرضه می کند که در کنار موبایل پرچمدار این شرکت، شما را از خرید هدست های گران قیمت مثل HTC Vive یا Oculus Rift (و یک کامپیوتر مجهز به کارت گرافیک قدرتمند) بی نیاز می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.