سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 29, 2017
15:31 شنبه، 7ام مردادماه 1396
کد خبر: 84292

گوگل ۱۱ گوشی را با واقعیت مجازی خود سازگار می کند

شرکت گوگل می گوید که قرار است تا پایان سال میلادی، ۱۱ گوشی هوشمند از واقعیت مجازی «دی دریم» پشتیبانی کنند.
 
مدیر اجرایی گوگل و اخیراً عضو هیئت مدیره آلفابت، ساندار پیچای، دیروز اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی، شرکت گوگل قصد دارد که 11 گوشی هوشمند اندرویدی در بازار، از پلت فرم واقعیت مجازی دی دریم پشتیبانی خواهند کرد.
 
دی دریم، گوشی های هوشمند سازگار با این تکنولوژی را به سیستم های مستقل واقعیت مجازی تبدیل می کند و کاربر فقط به یک هدست گوگل دی دریم ویو برای نگه داشتن تلفن همراه و یک کنترل لمسی احتیاج دارد. یکی از کاربران کاربران این دستگاه اعلام کرده است که او از یک دی دریم به همراه گوشی پیکسل گوگل استفاده کرده است و بزرگ ترین وجه تمایز این دستگاه با گزینه های بزرگ تر مثل اچ تی سی وایو و آکیولس ریفت که برای اتصال به رایانه های شخصی استفاده می شوند؛ وزن سبک تر و راحتی بیش تر آن است. البته وزن گوشی هوشمند استفاده شده در این دی دریم ها نیز تاثیر گذار خواهد بود و این سبک بودن خیلی ویژگی مهمی است تا کاربر بعد از دقایقی استفاده از این دستگاه ها دچار خستگی نشود و سنگینی دستگاه او را اذیت نکند.
 
تا به امروز تنها چند مدل از گوشی های هوشمند سازگار با این پلت فرم هستند مانند: گوشی های پیکسل گوگل، موتو زد موتورولا، میت 9 پرو هواوی و میت 9 پورشه دیزاین، اکزون 7 زد تی ای و ذن فون AR ایسوس. شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است با یک بروزرسانی نرم افزاری، گوشی های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز از این پلت فرم پشتیبانی خواهند کرد.
 
با توجه به اطلاعاتی که پیچای در این هفته داده است، انتظار می رود تا مدل های بیشتری از گوشی های هوشمند که هنوز اعلام نشده اند از پلت فرم دی دریم پشتیبانی کنند. گوشی های جدید پیکسل نیز از واقعیت مجازی دی دریم پشتیبانی خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.