امنیت

امینت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 29, 2017
16:48 شنبه، 7ام مردادماه 1396
کد خبر: 84304

جدول آسیب پذیرترین نرم افزارهای پرکاربرد کشور منتشر شد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای فهرست آسیب پذیرترین نرم افزارهای پرکاربرد در کشور را تا تیرماه سال جاری منتشر کرد.
جدول آخرین به روزرسانی ها و آسیب پذیری های نرم افزارهای پرکاربرد در کشور مربوط به تیرماه سال جاری توسط مرکز ماهر منتشر شده است.
 
این آسیب پذیریها در بخش های مختلفی همچون سرویس های وب، پست الکترونیکی و پراکسی، سیستم های عامل، محیط های برنامه نویسی، مرورگرهای اینترنت، مجازی سازی، تجهیزات شبکه، دیواره های آتش (فایروال) و ضدبدافزار و نیز نرم افزارهای کاربردی منتشر و نحوه دریافت آخرین نسخه پایدار آنها اعلام شده است.
 
مطابق با این جدول، در بین سرویس دهنده ها «وب سرور آپاچی»، در میان سیستم عامل ها «سیستم عاملهای لینوکس، ویندوز و IOS » ، در میان محیط های برنامه نویسی «وردپرس و جملا»، در میان مرورگرهای اینترنت «گوگل کروم و اکسپلورر»، در میان تجهیزات شبکه «سیسکو» و در میان نرم افزارهای کاربردی «OPEN وی پی ان و مایکروسافت آفیس ۲۰۱۷» از جمله نرم افزارهای با سطح خطر «زیاد» ارزیابی شده اند. 
 
جدول آسیب پذیری های نرم افزارهای پرکاربرد و آخرین به روزرسانی ها از اینجا قابل دریافت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.