سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 29, 2017
17:56 شنبه، 7ام مردادماه 1396
کد خبر: 84311

هزینه ۳ میلیارد دلاری ساخت کارخانه اپل در آمریکا برای مردم این کشور

در حالی که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده بود با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید اپل در این کشور ایجاد شغل می‌کند، واقعیت کاملا عکس این مطلب را نشان می‌دهد.
اپل بر خلاف ادعاهای ترامپ قصد ندارد خود در آمریکا کارخانه جدیدی بسازد. بلکه همکار تایوانی آن یعنی فاکس کان که گوشی های آیفون اپل را مونتاژ می کند به دنبال تاسیس اولین کارخانه اش در خاک ایالات متحده است.
 
این کار اگر چه ممکن است باعث اشتغال تعدادی کارگر آمریکایی شود، اما تامین هزینه های مربوطه 3 میلیارد دلار خرج روی دست مالیات دهندگان در این کشور خواهد گذاشت.
 
اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین و تری گو رییس شرکت فاکس کان تفاهمنامه ای را در این زمینه امضا کرده اند که بر طبق آن بیش از 4000 متر مربع زمین در اختیار فاکس کان قرار می گیرد.
 
انتظار می رود پس از تاسیس کارخانه یاد شده 10 هزار شغل در داخل آمریکا به طور مستقیم و 6000 شغل جدید هم به طور غیرمستقیم ایجاد شود. انتظار می رود این کارخانه تا سال 2020 بتواند 13 هزار شغل دائمی به وجود آورد و موجب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط فاکس کان گردد. متوسط حقوقی که سالانه توسط فاکس کان به کارگران این کارخانه پرداخت خواهد شد 54 هزار دلار اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.