اپراتورها

تلفن همراه

August 2, 2017
8:47 چهارشنبه، 11ام مردادماه 1396
کد خبر: 84359

تعداد کاربران موبایل به 5 میلیارد نفر رسید

GSMA پیش بینی کرده بود که مشترکان موبایل تا اواسط سال به پنج میلیارد نفر خواهند رسید. حال این موضوع محقق شده و تعداد این افراد از این رقم تجاوز کرده است.
 
بر اساس گزارش GSMA تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا به 5 میلیارد نفر رسیده است. به این ترتیب آمارها نشان می دهد که اکنون حدود دوسوم جمعیت جهان برای ارتباط با یکدیگر از گوشی های موبایل استفاده می کنند.
 
تعداد کاربران موبایل تا چهار سال قبل فقط یک میلیارد نفر بود. 
 
آمارها نشان داده که رشد تعداد کاربران موبایل در بازارهای آسیایی از جمله کشور هند، نسبت به سایر نواحی جهان بیشتر بوده است. در واقع حدود ۵۵ درصد از مشترکان موبایل جهان در منطقه آسیا-اقیانوسیه زندگی می کنند. 
 
بر اساس گزارش ها، در منطقه آسیا اقیانوسیه حدود دو میلیارد و 765 میلیون نفر کاربر موبایل وجود دارد که 55 درصد کل کاربران جهانی را تشکیل می دهند.
 
از کل کاربران موبایل دنیا یک میلیارد و 81 میلیون نفر در چین زندگی می کنند و این رقم برای هند بیش از 730 میلیون نفر گزارش شده است. 
 
تعداد کاربران موبایل در اروپا 465 میلیون نفر گزارش شده است و آمریکای لاتین حدود 460 میلیون نفر کاربر موبایل دارد.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده، تعداد کابران آفریقایی 436 میلیون نفر و شمال و آفریقا و خاورمیانه 391 میلیون نفر گزارش شده است.
 
آمارها همچنین حاکی از آن است که در آمریکای شمالی 292 میلیون نفر کاربر موبایل وجود دارد.
 
سایر کشورها نیز 227 میلیون نفر از کاربران موبایل را تشکیل می دهند و در کل تعداد کاربران موبایل در سراسر دنیا 5 میلیارد و 35 میلیون نفر گزارش شده است.
 
انتظار می رود تعداد مشترکان کشور هند تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱۰ میلیون نفر افزایش یابد و به این ترتیب تعداد این افراد به بیش از یک میلیارد نفر برسد. همچنین GSMA پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۲۰ تعداد کل مشترکان موبایل در جهان به 7/5 میلیارد نفر خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.