اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 9, 2017
18:21 چهارشنبه، 18ام مردادماه 1396
کد خبر: 84469

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد: دلیل اختلال در سیستم ثبت نام کارت ملی هوشمند/ کمبود ظرفیت ارتباطی

معاون وزیر ارتباطات دلیل قطع ارتباط و بروز اختلال در سیستم دفاتر پیشخوان خدمات دولت را توضیح داد.
نصرالله جهانگرد گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت، برای خدمات جاری خود، پهنای باند اینترنت از ما دریافت می کنند و به هرمیزان تقاضایی که نیاز باشد به آنها پاسخ داده می شود.
 
وی با بیان اینکه برای ارائه برخی سرویسها در مقاطع مختلف، نیاز به افزایش ظرفیت پهنای باند است، افزود: به دلیل افزایش حجم تقاضا در صدور کارت ملی هوشمند، ظرفیت ارتباطی موجود، پاسخگوی نیاز این میزان تقاضا نبود.
 
معاون وزیر ارتباطات دلیل این اختلال را تعلل در سیستم اداری مربوط به دفاتر پیشخوان و سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: این مشکل اداری باعث شد، ظرفیت شبکه در زمان مقرر افزایش نیابد و در مقطعی باعث بروز اختلال در سیستم دفاتر پیشخوان شد.
 
جهانگرد خاطرنشان کرد: این مشکل روز گذشته حل و فصل شد و هم اکنون مشکلی در ظرفیت ارتباطی این دفاتر وجود ندارد و صدور کارت ملی هوشمند بدون خلل در حال پیگیری است.
 
روز گذشته سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان سراسر کشور مختل شد.
 
مسئولان کانون دفاتر پیشخوان دولت، بروز مشکل داخلی در سازمان فناوری اطلاعات و محدودیت پهنای باند را دلیل کندی شبکه و اختلال در خدمات رسانی سرویس ثبت نام کارت ملی هوشمند عنوان کردند.
 
سازمان فناوری اطلاعات متولی پروژه دولت الکترونیک در کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.