سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 13, 2017
17:09 یکشنبه، 22ام مردادماه 1396
کد خبر: 84516

سامسونگ از نظر تعداد پتنت های ثبت شده در آمریکا رتبه دوم را کسب کرد

شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی همواره نوآوری هایشان را به ثبت می رسانند، حتی اگر هیچ تصمیمی برای اجرایی کردن آنها نداشته باشند. شاید ثبت پتنت را بتوان عامل آسودگی خیال این شرکت ها نسبت به حقوق مالکیت معنوی و حفاظت از سرمایه های غیر مادی در نظر گرفت.
 
هر ساله شرکت های متعددی همچون گوگل، فیسبوک، اپل، آمازون، مایکروسافت و غیره هزاران پتنت را در آمریکا ثبت می کنند، اما جالب است بدانید هیچکدام از این نام های بزرگ در سه جایگاه نخست از نظر تعداد پتنت های سال 2017 حضور ندارند.
 
 
جدیدترین آمار نشان می دهد آی بی ام (IBM) در سال جاری میلادی تاکنون 5797 پتنت را در آمریکا ثبت کرده و مقام اول را در اختیار گرفته؛ مقام دوم با 4143 پتنت به سامسونگ اختصاص دارد که به طور میانگین از ثبت 19.5 پتنت در هر روز اشاره می کند.
 
گفتنیست از نظر تعداد کل پتنت ها از سال 2010 هم IBM و سامسونگ به ترتیب با 53925 و 44301 پتنت در مکان های اول و دوم جای گرفته اند و مایکروسافت هم با اختلاف زیاد آنها را دنبال می کند.
 
 
طبق این آمار، شرکت هایی نظیر فیسبوک و آمازون طی سال های اخیر رشد قابل توجهی از نظر تعداد پتنت های ثبت شده داشته اند، در حالی که گوگل طی یک سال گذشته با کاهش 13.7 درصدی ثبت پتنت روبرو شده است.
 
لازم به ذکر است اگرچه ثبت پتنت معمولاً ارتباط چندانی با محصولات نهایی ندارد، اما از طریق آنها می توان اطلاعات خوبی را از ایده ها و آینده نگری های شرکت های تکنولوژی بدست آورد، ایده هایی که شاید هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.